رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان گفت: در طرح اوقات فراغت ۹۰ پایگاه فرهنگی و هنری در قالب مدارس و موسسات قرآنی، آموزشگاه‌های هنری، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و موسسات فرهنگی و هنری در این شهرستان فعال هستند.
کد خبر: ۶۳۸۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 02 August 2018

مجید پورمحسنی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان گفت : ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه تحت تاثیر برنامه‌های فاخر و جذاب فرهنگی است، اما وجود ابزار کارو نیروی ماهریک ضرورت اجتناب ناپذیر است تا بتوان به صورت ریشه‌ای به ارتقاء سطح فرهنگ عمومی رسید.

مجید پورمحسنی گفت: در برنامه سازمانی این اداره حتی پست‌های سازمانی از ۵۰ درصد کمتر است وجای خالی نیرو‌های کارشناس فرهنگی و هنری حوزه کاری را برای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شهری سیرجان مطلوب ارائه نمی‌دهد و فقط کمک‌های مردمی و شرکت‌های صنعتی و معدنی توانسته است بخشی از امور فرهنگی و هنری را به دوش بکشد که نیازمند حمایت جدی مسئولین مربوطه در حوزه‌های فرهنگی و هنری هستیم.

وی افزود: نیروی انسانی سازمانی این اداره همان چارت ۱۵ سال پیش است که امروزه بایستی بیش از ده نفر نیرو و کارشناس رسمی در این نهاد فرهنگی مشغول بکار باشند، اما فقط ۵ نفر نیرو در بخش‌های مختلف کاری است که رفع کمبود نیروی کارشناس فرهنگ و هنر در این حوزه فرهنگی ضرورت دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان با تاکید بر توسعه متوازن فرهنگی در سایر بخش‌ها گفت: فرهنگ زیربنای رشد و توسعه است، اما در این شهرستان حوزه فعالیت‌های صنعتی و معدنی رشد خوبی داشته، ولی رشد فرهنگی همپای سایر پیشرفت‌ها نبوده که ناشی از نبود اعتبارات فرهنگی و مشکلات موجود و نیروی کارشناس است.

وی از فعالیت خوب جامعه هنری و انجمن‌های مختلف فرهنگی خبرداد و گفت: ۱۷ انجمن از جمله قرآن کریم، تئاتر و نمایش، موسیقی، شعر و ادب، اهل قلم، خوشنویسی و هنر‌های تجسمی فعالیت‌های مستمر در حوزه کاری خود دارند وبیش از ۱۰۰۰ نفر در این انجمن‌ها عضویت دارند و فعالیت می‌کنند.

پورمحسنی شهرستان سیرجان را کاندیدای پایتخت کتاب در سال جاری عنوان کرد و افزود: شاخصه‌ها و آیتم‌های لازم برای کسب این امتیاز از جمله زیرساخت‌های مطالعه، کتابخانه‌های سیار، نمایشگاه‌های کشوری کتاب در هر مقطع زمانی و مناسبت‌های مختلف و نمایشگاه‌های دائمی سیار در مدارس، چاپ نشریه تخصصی کودک و نوجوان، جشن کتاب و برنامه‌های فرهنگی کتاب در روستا‌ها و مناطق عشایری به هدف علاقه مندی مطالعه و فرهنگ کتاب در میان این قشر انجام شده و به طور کلی تاکنون بیش از ده طرح را در راستای آشتی با فرهنگ مطالعه انجام شده است و با ارزیابی و ادامه زیر ساخت‌های لازم امید است سیرجان به عنوان پایتخت کتاب در سال جاری انتخاب شود.

وی به برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری و جشنواره‌های محلات با هدف ایجاد روحیه شادابی و نشاط را در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این جشنواره‌ها که با حمایت شرکت‌های صنعتی و معدنی انجام شده است بیش از ۱۵۰ هزار نفر شرکت کردند که از اقدامات مهم فرهنگی در سطح استان و منطقه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان افزود: در طرح کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستان هم ۹۰ پایگاه فرهنگی و هنری در قالب مدارس و موسسات قرآنی، آموزشگاه‌های هنری، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و موسسات فرهنگی و هنری فعال هستند و بیش از ۵ هزار نفر از جوانان و نوجوانان را در کلاس‌های مختلف آموزش می‌بینند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار