رئیس اتحادیه لوازم خانگی فروشان کرمانشاه از کمبود شدید لوازم خانگی در بازار و افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها خبر داد و گفت: شرکت‌های ایرانی، لوازم خانگی را احتکار کردند و نمی‌گذارند وارد بازار شود تا قیمت‌ها بالا برود.
کد خبر: ۶۳۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 02 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سید ستار موسوی  از کمبود انواع لوازم خانگی شامل یخچال، لباسشویی، اجاق گاز، LCD و ... در بازار یاد کرد که مقصر این موضوع مغازه‌داران نیستند.

وی ادامه داد: انبار شرکت‌های ایرانی لوازم خانگی پر است و برخی شرکت‌ها 20 هزار دستگاه یخچال و لباسشویی در انبار خود دارند اما با هدف گرانتر شدن و افزایش قیمت، جلوی ورود آن را به بازار می‌گیرند.

به گفته رئیس اتحادیه لوازم خانگی فروشان کرمانشاه شرکت‌ها تمام لوازم خانگی را احتکار کردند و اگر دستگاه‌های نظارتی ورود نکنند با کمبود و افزایش قیمت بیشتری مواجه می‌شویم.

موسوی از افزایش حدود 20 درصدی انواع لوازم خانگی هم خبر داد و ادامه داد: اگر این روند کمبود ادامه پیدا کند باز هم قیمت بالا می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون اکثر مغازه‌های کرمانشاه از لوازم خانگی خالی شدند و جنس کافی ندارند و هرچه را هم که بفروشند دیگر نمی‌توانند جایگزین کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی فروشان کرمانشاه با بیان اینکه 80 درصد لوازم خانگی موجود در بازار کرمانشاه ایرانی است، یادآوری کرد: زمانی با هدف حمایت از کالاهای تولید داخل مغازه‌داران را به عرضه لوازم خانگی ترغیب کردیم اما اکنون شرکت‌های ایرانی جنس به مغازه‌ها نمی‌دهند.

وی درباره وضعیت لوازم خانگی خارجی در بازار نیز عنوان کرد: در لوازم خانگی خارجی نیز حدود 20 درصد افزایش قیمت داشتیم و کمبودها نیز مشابه لوازم خانگی ایرانی است.

موسوی با اشاره به فعالیت 346 واحد صنفی لوازم‌خانگی فروشی در کرمانشاه، گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند و مغازه‌داران جنسی برای عرضه نداشته باشند بسیاری از واحدها تعطیل خواهند شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار