نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سختگیری بانک‌ها نسبت به زلزله زدگان، بانک‌ها را عامل زلزله روانی بین آنها دانست.
کد خبر: ۶۳۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 02 August 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، شهاب نادری در جلسه علنی مجلس پس از قرائت گزارش کمیسیون‌های عمران و اصل ۹۰ درباره زلزله کرمانشاه، گفت: متاسفانه مشکلاتی وجود دارد که کماکان موجب رنجش مردم زلزله زده می‌شود. علیرغم مصوبه هیات دولت برای امهال تسهیلات، بانک‌ها همچنان برای مردم پیامک می‌فرستند و هنگام تعیین ضمانت هم
نسبت به مردم سختگیری می‌کنند. در این شرایط بانک‌ها عامل زلزله روحی و روانی بین زلزله شدگان شدند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اعطایی به زلزله زدگان کافی نیست، گفت: مردمی که حداقل حیاط خانه‌هایشان در روستا ۵۰۰ متر بوده چطور می‌توانند در خانه ۷۵ متری زندگی کنند. این چه خدماتی است که در بحث ساخت مسکن به زلزله زدگان داده شده است.

وی با انتقاد از عدم تعیین تکلیف مساجد و اماکن مذهبی، گفت: در مناطق زلزله زده برای این اماکن یک آجر هم روی آجر گذاشته نشده است.

نادری با اشاره به نگرانی مردم نسبت به مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان، گفت: اخیرا زلزله ۵.۹ ریشتری در ثلاث باباجانی به وقوع پیوست و هنوز هم مردم در چادر زندگی می‌کنند.

ما حداقل دو هزار پس لرزه داشتیم و این در حالی است که صبر و حوصله مردم کرمانشاه بسیار قابل تقدیر است.

این نماینده مجلس در پایان خواستار اقدامات موثر دستگاه‌های اجرایی برای کمک به زلزله زدگان شد و گفت: متاسفانه برخی وزارتخانه‌ها و مسئولین فقط در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند و عکس سلفی گرفتند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار