"عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد".
کد خبر: ۶۳۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 02 August 2018
به گزارش تابناک اصفهان : "عزیزان، در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد سراپا در خدمتم تا بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی گسترده برای شما عزیزان اجرا کنم، شاید دلمان در کنار یکدیگر آرام گیرد".
 
 این متنی است که همایون شجریان چندی پیش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و کلید حرکتی را زد که مدت ها بود در کشور مغفول مانده بود.
 
حالا گام به گام هنرمندان بیشتری از گوشه و کنار کشور برای تکرار این خواسته اظهار علاقه می‌کنند، در اصفهان، اما، علی اصغر شاهزیدی استاد آواز در خصوص این حرکات و اقدامات به خبرنگار ایسنا، می‌گوید: اگر این اتفاقات ترفند نباشد و پشت آن صداقت وجود داشته باشد و برای تبلیغات نباشد مورد حمایت است کما اینکه طی این سال ها فقط دو تا سه کنسرت با فروش بلیط برگزار کردم و مابقی برای مردم بوده چراکه معتقدم هنر برای مردم است.
 
او ادامه می‌دهد: باید دید چه کسانی به میدان ارائه رایگان هنر می‌آیند سوابق این اشخاص باید مشخص باشد که آیا مردمی بوده اند یا خیر و در گذشته هم دست به چنین اقداماتی زده اند یا نه.
 
دیدار محمودی- از اساتید موسیقی این گونه عنوان می‌‎کند: ما جدا از مردم نیستیم، چراکه هنر با مردم است که زنده می‌ماند و در همه حال تاکنون مردم کنار ما بوده‌اند.
 
او موافق برگزاری کنسرت بدون انتفاع بوده و معتقد است که صدای هنرمند متعلق به مردم بوده و از چنین حرکتی اگر بسترش فراهم باشد استقبال می‌کند.   
 
حمیدرضا معینی از دیگر اساتید موسیقی در اصفهان در خصوص چنین حرکت‌هایی به ایسنا می گوید: فرهنگ برگزاری چنین موسیقی‌هایی باید در کشور ایجاد و بستر لازم برای اجرای آن فراهم شود و بنده اگر فرهنگ سازی و بستر این اتفاق در اصفهان فراهم باشد حاضرم در مدت زمان کوتاهی برای شادی مردم کشور چنین حرکتی را انجام بدهم.
 
اما، از سوی دیگر فریده روشن رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص این حرکات و وجود یا عدم وجود بستر برای اجرای آن می‌گوید: موضوع نشاط اجتماعی از طریق فعالیت‌های فرهنگی موضوعی است که از ابتدا این شورا به آن پرداخته و حتی پس از سالروز پیروزی انقلاب در 22 بهمن سال گذشته این اتفاق در شهر اصفهان در حال رخ دادن است.
 
وی افزود: معتقدیم با وضعیت فعلی باید رویدادها و امکاناتی ایجاد کنیم تا جامعه از شرایط روحی فعلی خارج شود و باید برای مردم فرصت نشاط آفرینی ایجاد کنیم.
 
رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‎کند: قطعا شورای اسلامی شهر اصفهان از چنین برنامه‌هایی به شرط آنکه مجوزها و دستورات فرمانداری را رعایت کنند، حمایت خواهد کرد و به نظر ما اصلا چنین حرکاتی نیاز امروز شهر اصفهان است. 
 
روشن تصریح می‌کند: بستر برگزاری چنین کنسرت‌هایی در اصفهان فراهم است و هرکس که مجوز داشته باشد بستر اجرا برایش آماده خواهد بود. چراکه این چنین کالاهای فرهنگی مثل موسیقی، تئاتر و ... می‌تواند به نشاط اجتماعی مردم کمک کند و همه اقشار جامعه را درگیر کند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار