انسانها همیشه در امنیت ، آسایش و آرامش نیستند و گاه حوادث طبیعی و غیر طبیعی این آرامش را به هم می زند . در این زمان ندای یاری طلبی حادثه دیدگان به گوش می رسد و انسانهایی آموزش دیده ، صبور و نیکوکار ، فقط برای رضای حضرت حق به کمک آنها می شتابند و دردهایشان را تسکین می بخشند .
کد خبر: ۶۳۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 31 July 2018

به گزارش تابناک،آری سخن از تجسم و نماد امدادو کمک یعنی (جمعیت هلال احمرجمهوری اسلامی ایران) است . نهادی که بدون چشم داشت مادی به یاری محرومان می شتابد و از ایشان دلجویی می کند .

نهادی بی طرف ، بی غرض و مستقل که فعالیتی بشردوستانه برای حفاظت از زندگی دارد . سرخ جامگان هلال احمر امدادگرانی بی توقع اند که در راه برقراری صلح و آرامش از هیچ کوششی دریغ نورزیدند .

در دل کویر ، در عمق دریا ، در زلزله ، سیل ، آتش سوزی در جنگل ، حادثه در کوهستان حضورشان آلام دلهای آسیب دیدگان می شود . اما تا بحال با خود اندیشیده اید چه کسی تسکین دهنده دل دردمند خانواده چشم به راه آنان می شود زمانی که مصدوم میشوند ، نفسشان به شماره می افتد یا فرشتگان سپیدبال پیکر سرخشان را به آسمان می برند ؟! چه کسی به فرزندانشان نوید آمدن پدری را می دهد که دیگر باز نمی گردد ؟!

کسری و کارین منتظر بودند تا بابا از ماموریت برگردد چشمشان به جاده بود تا آمبولانس سرخ و سفید هلال احمر را از دور ببینند و به بابای قهرمانشان افتخار کنند . بابا کوهسار فاتحی بود . مرد روزهای سخت . جاده مضطر و درمانده بود از طرفی بچه ها منتظر سلام بابا ، از طرف دیگر سفاکان کوردل منتظر برای حمله مسلحانه به آمبولانس
بچه ها هرگز به بابا سلام نکردند اما فرشتگانی تمام قد بر دروازه بهشت ایستادند و بر پیکر پاک فاتح دروازه شهادت سلام دادند .

اقدام ناجوانمردانه حمله به آمبولانس جمعیت هلال احمر و به شهادت رساندن امدادگر فقید جمعیت کردستان حادثه ای تاسم بار است که ضمن محکوم کردن آن پیگیری همه جانبه ایمی طلبد که زمینه بروز چنین حوادثی در آینده از بین برود . چرا که بنیان جمعیت هلال احمر نهادی مردمی و عام المنفعه است .

دکتر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی این حادثه جانگداز جمعی از همکاران خود را برای دلجویی به منزل این شهید والامقام اعزام کردند .

دکتر جعفری مشاور رییس جمعیت هلال احمرکشورکه خود فرزند شهیدی قهرمان و بی ادعاست و مدیران عامل جمعیت هلال احمر استان های کرمانشاه و کردستان به دیدار خانواده این شهید بزرگوار رفتند و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شدند .

دکتر جعفری در این دیدار اشاره کرد : داوطلبان باید بدانند که این خدمت حتما مورد قبول خداوند است . وی در ادامه افزود پیامبر (ص) عضو پیمان حلف الفضول بود که در این پیمان به افراد بی سرپرست و افراد مهاجری که مورد ستم قرار می گرفتند کمک می کردند .

کسانی که در هلال احمر خدمت داوطلبی انجام می دهند به گونه ای پیوستگان به حلف الفضول یا پیمان جوانمردان پیامبرند .

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار