رئیس اتحادیه قطعات یدکی خودرو کرمانشاه از افزایش قیمت برخی قطعات خودرو تا 40 درصد خبر داد و گفت: از اول امسال قیمت قطعات خودرو در بازار لحظه‌ای شده و حتی گاهی از تهران جنس جدید به ما نمی‌فروشند.
کد خبر: ۶۳۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 30 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حسین روستایی از رکود شدید حاکم بر بازار قطعات یدکی خودرو در کرمانشاه یاد کرد که تعداد زیادی از واحدها را به تعطیلی کشانده است.

وی افزود: از اول امسال 20 مورد درخواست ابطال پروانه کسب داشتیم که برخی از آنها 20، 30 سال در بازار سابقه و سرمایه‌های دو، سه میلیارد تومانی داشتند اما نتوانستند در این شرایط دوام بیاورند و سرمایه خود را از بازار بیرون کشیدند.

رئیس اتحادیه قطعات یدکی خودرو کرمانشاه دلیل این رکود را افزایش قیمت بسیار زیاد قطعات یدکی خودرو دانست و تاکید کرد: در برخی از انواع قطعات فقط ظرف مدت 20 روز حدود 40 درصد افزایش قیمت داشته ایم.

روستایی با بیان اینکه از اول امسال قیمت قطعات یدکی لحظه‌ای و نه روزانه حساب می‌شود، یادآوری کرد: اجناس از تهران به دست ما می‌رسد و گاهی نوسانات قیمت آنقدر شدید است که تهران از عرضه جنس خودداری می‌کند.

وی دلیل اصلی این نوسانات قیمت را تغییرات نرخ ارز عنوان کرد و افزود: نزدیک به 80 درصد قطعات یدکی خودرویی که در بازار داریم وارداتی و متاثر از نرخ ارز است.

رئیس اتحادیه قطعات یدکی خودرو کرمانشاه خاطرنشان کرد: مابقی 20 درصد قطعات نیز بخشی از مواد اولیه آنها وارداتی است و به صورت غیرمستقیم از نرخ ارز تاثیر می‌پذیرد.

روستایی معتقد است، این افزایش قیمت در شرایطی که مردم قدرت خرید چندانی ندارند باعث رکود بازار شده است.

 رئیس اتحادیه قطعات یدکی خودرو کرمانشاه تنها راه کنترل این وضعیت را برگشت ثبات به بازار دلار دانست و یادآوری کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند تعداد زیادی از واحدهای عرضه قطعات یدکی ورشکسته خواهند شد.

روستایی در پایان از فعالیت نزدیک به 700 واحد صنفی عرضه انواع قطعات یدکی خودرو در کرمانشاه خبر داد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار