دو راننده مینی بوس در پی شنا در سد سلیمانشاه سنقروکلیایی غرق شدند.
کد خبر: ۶۳۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 24 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛بهمن پرورش غواص کرمانشاهی اظهار کرد: متاسفانه گزارش دو مورد غریق در سد سلیمانشاه را دادند که این افراد برای شنا وارد سد سلیمانشاه شده بودند.

وی افزود: این دو که راننده مینی‌بوس بودند کشاورزان را سر زمین می بردند که حوالی ساعت 12 ظهر روز گذشته به خاطر گرمی هوا برای آبتنی به آب می زنند و متاسفانه بعد از یک ساعت شنا در سد غرق می شوند.

پرورش تصریح کرد: این دو راننده که هر دو ورزشکار نیز بودند از اطراف سد که عمق کمتری دارد فاصله گرفته و بعد از 200 متر شنا وارد قسمتی از سد می‌شوند که عمق آب در آنجا بطور ناگهانی زیاد می‌شود و متاسفانه در این قسمت از سد که عمق زیادی دارد غرق می شوند.

این غریق نجات افزود: ساعت حدود 15 به محل حادثه رسیدم و بعد از 20 دقیقه جستجو غریق اول به نام بهنام رضایی جوان 32 ساله را پیدا کردم.

وی تصریح کرد: غریق دوم هم به نام فریبرز اردلانی 47 ساله بعد از نیم ساعت جستجو پیدا شد.

این نجات غریق با توجه به ازدحام جمعیت حدود 500 نفر در حاشیه سد گفت: اگر تاخیری در پیدا شدن غریق ها صورت می گرفت با نزدیک شدن به شب امکان داشت افرادی هم که حاشیه سد تجمع کرده بودند دچار حادثه شوند.

پرورش قسمتی از سد سلیمانشاه که روبروی روستای قمام قرار دارد را بسیار حادثه‌خیز دانست و افزود: در این قسمت سد عمق آب به یکباره افزایش می یابد و همین امر شناگران را غافلگیر می‌کند.

وی افزود: با احتساب این دو غریق تاکنون هشت غریق از سد سلیمانشاه بیرون کشیده‌ام که متاسفانه این امر نشان می‌دهد آن طور که باید به هشدارها در خصوص عدم شنا در سدها توجه نمی شود.

پرورش تصریح کرد: همچنین با احتساب این دو غریق، تنها در سال جاری 19 غریق از آب بیرون کشیده‌ام و باید افراد وخانواده‌ها کمی هشدارها را جدی بگیرند.

وی افزود: همه افراد غرق شده شناگران ماهری بودند و این نشان می دهد که آب به هیچ کس رحم نمی‌کند.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار