مسئول انجمن نینجارنجر استان کرمانشاه گفت: از آنجایی که نینجا یک رزمی کار حرفه است، تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا اخلاق را سرلوحه آموزش به نینجاها قرار دهیم.
کد خبر: ۶۳۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 22 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،رامین بیژنی پور ، با بیان اینکه نینجا رنجر رشته ای ترکیبی است که برای اولین بار در سال 83 توسط یک ایرانی به نام کانچو فیروز خنجری راه اندازی شد، اظهارکرد: این رشته با هدف رینگی کردن هنر نینجا و خارج کردن تفکرات مردم از نینجاهای هالیوودی و نمایشی تاسیس شد.

وی ادامه داد: نینجا فردی است که در مهارت های سنتی ژاپنی چون پالایش روحی، مبارزه بدون سلاح یا دفاع شخصی بدون سلاح، شمشیر نینجا، استفاده از انواع چوب، مبارزه با نیزه، بارزه با تبرزین، مبارزه با داس و زنجیر، هنر استفاده از آتش و انفجار، استتار و تغییر چهره، هنر سوارکاری، آموزش های آبی و شنا، استراتژی، فرار و اختفاء، شناخت وضعیت آب و هوا و ... آموزش دیده و توانایی بکارگیری این مهارت ها را در شرایط مختلف داشته باشد.

مسئول نینجا رنجر استان کرمانشاه اضافه کرد: از سوی دیگر رنجر نیز به فردی نظامی گفته می شود که دوره های آموزشی مخصوصی را گذرانده باشد لذا با توجه به تضاد دو لقب نینجا و رنجر و در نظر گرفتن اینکه جهان ازتضادها تشکیل شده و این تضادها به زندگی معنا می بخشند، این نامگذاری انجام شد.

وی تصریح کرد: نینجا رنجر رشته هایی چون تکواندو، بوکس، کیک بوکسینگ، موی تای، ساندا، کیوکشین، جوجیتسو، جودو، پارکور، ژیمناستیک، دو و میدانی، شنا، کوهنوردی و صخره نوردی، سوارکاری، تیر اندازی با کمان و تفنگ بادی، چتر بازی، جهت یابی، دارت، قایقرانی، طنابزنی، آمادگی جسمانی و... را در دل خود قرار داده و یک نینجا این رشته ها را بصورت حرفه ای آموزش می بیند.

بیژنی پور با بیان اینکه هر فردی با هر سن و وضعیت جسمانی می تواند وارد این رشته شود و آموزش ببیند، گفت: از آنجایی که نینجاها مهارت های بسیاری دارند و آموزش های متنوعی نیز دیده اند، می توانند به عنوان بدلکار یا بازیگر در فیلم های مختلف به ایفای نقش بپردازند.

وی با اشاره به راه اندازی این رشته در استان کرمانشاه از دو سال پیش، اظهارکرد: خوشبختانه این رشته در هر دو بخش بانوان و مردان در استان فعال است و ظرف دو سال گذشته موفق به آموزش 500 نینجای مرد و 300 نینجای زن شده ایم.

به گفته این مسئول بانوان کرمانشاهی علاقه خوبی به این رشته نشان داده اند، بطوریکه تعداد بانوانی که به این رشته گرایش پیدا می کنند، هر روز درحال افزایش است.

مسئول نینجای استان کرمانشاه تصریح کرد: خانواده نوپای نینجا رنجر کرمانشاه سال گذشته در مسابقات قهرمانی کشور موفق به کسب مقام دوم کشور شد و نیز تیم دو نفره شمشیر استان نیز به عنوان پدیده این دوره از مسابقات شناخته شدند.

وی مدت زمان آموزش نینجا را از کمربند سفید تا مشکی بطور میانگین 24 ماه عنوان کرد و افزود: از آنجایی که نینجا یک رزمی کار تلقی می شود، لذا از بدو ورود هنرجویان یادگیری ادب، اخلاق، نظم و انضباط را در سرلوحه آموزش به آنها قرار می دهیم و تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا نینجاهای با اخلاقی را در جامعه داشته باشیم.

بیژنی پور در همچنین از برگزاری همایش نینجارنجر کرمانشاه در اواخر فصل تابستان خبرداد و گفت: در این همایش تمامی قسمت های این رشته به صورت غرفه هایی جداگانه در یک همایش به عموم همشهریان معرفی می گردد.

وی آماده سازی تیم آقایان و بانوان جهت اعزام به مسابقات کشوری این رشته و برگزاری دوره های آموزش عمومی در سطح شهر کرمانشاه جهت آشنایی عموم همشهریان با این رشته را از دیگر برنامه های انجمن نینجا رنجر استان اعلام کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار