رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه از معضل قولنامه‌های صوری برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی یاد کرد که به محلی برای سوءاستفاده برخی مشاورین املاک تبدیل شده و گفت: این موضوع باید با یک برنامه مدیریتی از سوی آموزش و پرورش حل شود.
کد خبر: ۶۳۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 22 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا یاری، با اشاره به لزوم ارائه قولنامه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی برای مشخص شدن نزدیک بودن منزل دانش آموزان به محل مدرسه، اظهار کرد: موارد زیادی گزارش شده که افراد برای ثبت‌نام فرزندانشان اقدام به گرفتن قولنامه سوری می‌کنند و در واقع ساکن منطقه نزدیک مدرسه نیستند.

وی ادامه داد: این شرایط به دو گروه ضربه می‌زند، هم خانواده‌هایی که باید مبالغی به بنگاه‌های مشاورین املاک بپردازند و قولنامه سوری بگیرند و هم دانش‌آموزانی که ساکن واقعی محدوده مدرسه هستند، اما ظرفیت خالی برای آنها باقی نمی‌ماند و حقشان ضایع می‌شود.

به گفته رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه، این شرایط زمینه سوءاستفاده برخی از مشاورین املاک جهت صدور قولنامه صوری را نیز فراهم کرده است.

یاری دلیل این معضل را عدم توزیع مناسب معلمین توانمند و با کیفیت آموزشی در سطح مدارس دولتی دانست که باعث می‌شود برخی به سوی مدارس خاص هجوم ببرند.

وی تبلیغات اغواگر برخی از مدارس را نیز بی‌تاثیر ندانست که والدین را ترغیب می‌کند به هر روشی فرزندان خود را در این مدراس ثبت‌نام کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه تصریح کرد: از آنجایی که این ماجرا یک تخلف نیست، انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده نمی‌تواند برای آن پرونده تشکیل دهد، زیرا سوری بودن فاکتورها از سوی مدراس قابل تشخیص نیست و مدارس مجبورند فاکتوری که ارائه می‌شود را قبول کنند.

یاری تنها راه حل این مشکل را توزیع مناسب معلمان توانمند در همه مدارس دولتی دانست.

وی اضافه کرد: به علاوه آموزش پرورش می‌تواند به راحتی با کمک مرکز آمار به اطلاعاتی جمعیتی یک منطقه دسترسی پیدا کند و از بروز چنین تحلفی جلوگیری کند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار