تابناک گزارش می دهد؛
این کارگاه با حضور کلیه کتابداران و مسئولان شهرستانهای کهگیلویه، چرام و لنده و روسای محترم ادارات در کتابخانه عمومی ملاصدرا دهدشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱ 21 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه امروز شنبه سی ام تیرماه سال جاری با حضور کارشناس امور کتابخانه های استان اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه برای مسئولین ادارات شهرستان، مسؤلان کتابخانه ها و کتابداران شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده نموده است.

وی افزود: در این کارگاه یک روزه که با حضور 25 نفر از کتابداران برگزار شد، مراحل رف خوانی و نصب برنامه با استفاده از دستگاه های بارکدخوان به وسیله پروژکتور آموزش داده شد.

عیسی روح الامین ضمن توجه کافی و تهیه امکانات لازم جهت برگزاری دوره آموزشی، ابراز داشت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی در واقع سرو سامان دادن به منابع موجود در کتابخانه ها به منظور خدمت رسانی بیشتر به مخاطبان است.

وی افزود: رف خوانی در واقع سیاهه برداری و انبار گردانی در کتابخانه ها است که بر اساس آن کتاب های فرسوده و بدون مخاطب از قفسه ها خارج و موجودی کتابخانه ها مشخص می شود.

روح الامین ابراز داشت: کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از متولیان مهم اداره کتاب در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کنند و این امر در گرو انجام وظیفه و اجرای برنامه های اثر گذار به بهترین نحو ممکن است.

روح الامین تصریح کرد: شهرستان کهگیلویه دارای ده باب کتابخانه و یک باب مشارکتی است که در همه آنها سیستم جستجوی کتاب همگام با سراسر کشور به صورت آنلاین است و دسترسی اعضا به منابع کتابخانه از طریق برنامه سامان امکانپذیر است.

وی در پایان ضمن بالا بردن سطح اطلاعات و بروز بودن کتابخانه ها خواستار امکانات لازم از قبیل پروژکتور و لب تاب شد و انتظار میرود با توجه به تغییر و تحولات خاصی که در کتابخانه های عمومی شهرستان کهگیلویه توسط مدیریت جدید ایشان صورت گرفته است، در این مورد توجه ویژه ای شود.

گفتنی است شهرستان کهگیلویه دارای 10 باب کتابخانه عمومی نهادی فعال با 7 هزار عضو فعال است و بیش از 124842 کتاب نسخه در کتابخانه های کهگیلویه در دسترس علاقمندان است.

 

عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار