سرپرست شهرداری کرمانشاه در نشست با مدیر و اعضای سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی این شهرداری، بر ضرورت اعتماد سازی و ارایه مشوق‎های واقعی برای جذب سرمایه‎گذاری تاکید کرد.
کد خبر: ۶۳۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 19 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه، مهندس حامد لعل بخش با بیان اینکه شهرداری با روشهای سنتی نمی تواند اداره شود، گفت: وابستگی به درآمدهای سنتی باعث خام فروشی و کسب درآمد شهرداری از منابع ناپایدار می شود و این امر محدودیتهای بسیاری ازجمله عدم امکان برنامه ریزی های بلندمدت فراهم کرده است.

وی افزود: توسعه اقتصادی شهرها باعث شده که سهم شهرها در فعالیتهای اقتصادی بیش از پیش مهم و تاثیرگذار جلوه کند.

سرپرست شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: پروژه های مشارکتی به منظور کاهش هزینه ها در شهرداری باید باجدیت بیشتری پیگیری شود و مدیریت شهری در راستای شناخت و تخصیص منابع درکنار به کارگیری عوامل اقتصادی بستر رشد پایدار اقتصادی را فراهم آورد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مهم در راستای جذب سرمایه‌گذار بحث اعتمادسازی است، افزود: در سازمان سرمایه‌گذاری باید بخش مشارکت‌های مردمی جدی گرفته شود و از ایده و طرح‌های سرمایه‌گذاری شهروندان به نحوه مطلوب استفاده شود.

مهندس لعل بخش ادامه داد: جذب سرمایه های بخش خصوصی باید از اصول اساسی تامین منابع مالی در شهرداری باشد و اعمال سیاستهای تشویقی برای بخش خصوصی و جذب مشارکت، کاهش مقررات زائد و بروکراسی های موازی، شناسایی توانمندی های منحصر به فرد و شاخص کرمانشاه در تمامی حوزه ها از تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی وسبک معماری می تواند جذابیتهای بسیاری را برای بخش خصوصی و پروژه های مشارکتی فراهم نماید.

سرپرست شهرداری کرمانشاه تأکید کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری باید با کار کلان، اعتمادسازی، شفاف ‌سازی و ارائه نکات تخصصی و فنی در جهت جذب سرمایه‌گذار گام بردارد.

در این نشست، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری کرمانشاه نیز گزارشی از آخرین وضعیت دو پروژه کلان شهری شامل مجتمع فیروزه و شرکت خانه ارائه داد و دستورات لازم درخصوص تسریع در روند پیشرفت این دو پروژه داده شد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار