رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره تعطیلات تابستانی و بازار گرم تور‌های مسافرتی به شهروندان در خصوص خرید تور‌های مسافرتی از سوی صد‌ها سایت جعلی در حوزه گردشگری که عمدتا کلاهبرداران و مجرمان سایبری هستند، هشدار داد.
کد خبر: ۶۳۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 18 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی کریمی" اظهار داشت: تعطیلات تابستان فرصتی مناسب برای سفر است به همین دلیل هم افراد زیادی با مراجعه به سایت‌های مسافرتی اقدام به خرید تور‌های تابستانی می‌کنند، اما متاسفانه در زمان مراجعه به فرودگاه و یا مقصد مورد نظر از تقلبی بودن تور و شرکت مورد نظر آگاه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌ها و یا صفحاتی جعلی در شبکه‌های اجتماعی ضمن معرفی خود به عنوان برگزار کننده تور مسافرتی و با معرفی امکانات زیاد با قیمت اندک کاربران را فریب داده و مبالغی را از آن‌ها می‌گیرند و یا اینکه با بزرگ نمایی تور‌های مسافرتی خریدار را تطمیع می‌کنند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: اکثرا در چنین مواقعی، قربانی در زمان مسافرت متوجه می‌شود که امکاناتی نظیر هتل‌های چند ستاره، نوع خطوط هوایی و امکانات اقامتی و ... که به وی وعده داده شده بود محقق نشده است در حالی که مسافر هزینه سفر را پرداخت کرده و چاره‌ای جز قبول شرایط ندارد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه تصریح کرد: در صورتی که قصد ثبت نام در سایت‌های گردشگری برای مسافرت با تور‌های گردشگری را دارید باید قبل از اینکه اقدام به ثبت نام در سایتی نمائید، باید نکات امنیتی را مد نظر قرار دهید.

وی ادامه داد: به هموطنان عزیز توصیه می‌کنیم حتما در زمان خرید و یا رزرو تور‌های تابستانی به مراکز دارای مجوز از سازمان گردشگری مراجعه نمایند و یا اگر قصد خرید اینترنتی دارند از واقعی بودن شرکت مورد نظر مطمئن شوند و تا جای امکان آدرس و تلفن شرکت را دریافت و به صورت حضوری مراجعه نمایند.

سرهنگ کریمی یادآوری کرد: سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اطمینان گردشگری که به نماد T. مشهور است، استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که نماد T. از طرف سازمان میراث فرهنگی صادر می‌گردد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه ادامه داد: همچنین سایت‌های گردشگری معتبر از نماد اعتماد الکترونیک که مشخصه‌ای به منظور اعتماد سازی کاربران در هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی می‌باشد و از طرف وزارت صنعت‌و معدن و تجارت صادر می‌شود، استفاده می‌کنند.

وی در پایان گفت: افراد قبل از پرداخت وجه متن قرارداد را دقیق مطالعه کرده و درباره هتل و مکان اقامت که ذکر شده است به درستی تحقیق کنند، همچنین خوب است بصورت حضوری با برگزار‌کننده تور قرارداد بنویسند به طوریکه در آن درج کند که چه خدماتی و با چه کیفیتی ارایه می‌شود تا بتوانند در صورتی مغایرت از طریق آن شکایت کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار