سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۵ واحد صنعتی و ۸۵ واحد صنفی موفق به دریافت تسهیلات مختص واحد‌های صنفی و صنعتی زلزله زدگان شده اند.
کد خبر: ۶۳۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 17 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،محسن رستمی اظهار داشت: علاوه بر انجام آوار برداری واحدهای صنفی و صنعتی مناطق زلزله زده از جمله سرپل ذهاب توسط شرکت شهرک صنعتی، بین ده تا ۱۵ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض به واحدهای خسارت دیده پرداخت شد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به معرفی این واحدها جهت امهال بدهی ها که توسط کمیته بحران نیز تائید شده افزود: ۱۰۹ واحد صنعتی در مناطق زلزله زده از جمله سرپل ذهاب برای دریافت تسهیلاتی حدود ۲۴۰ میلیارد معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون سه هزار واحد صنفی برای اخذ این تسهیلات به بانک معرفی شدند گفت: در این میان ۱۵ واحد صنعتی و ۸۵ واحد صنفی موفق به دریافت تسهیلات مختص واحدهای صنفی و صنعتی زلزله زدگان شده اند و مابقی هم در دست پیگیری است.

رستمی با اشاره به اینکه امیدواریم با مساعدت بانکها همه واحدهای صنعتی و صنفی موفق به اخذ این تسهیلات شوند افزود: در کل استان ۱۸۵ واحد در زلزله آسیب دید اما واحدهای صنفی و صنعتی در شهرستان سرپل ذهاب به طور جدی تری حتی تخریب ۱۰۰ درصدی داشتند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در این میان در شهرستان سرپل ذهاب ۶۰ واحد و در ثلاث باباجانی پنج واحد تخریب شد اما به واحدهای سایر شهرستانها آسیبهای کمتری وارد شد.

وی افزود: برای اخذ تسهیلات بانکها مقداری شرایط را سخت تر کرده اند و خواستار ارائه صورتهای مالی تهیه شده توسط شرکتهای حسابرسی هستند که زمان بر است.

رستمی گفت: همچنین تامین وثائق نیز از جمله موانع اخذ تسهیلات است که البته صندق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تاکنون ۲۲ مورد را برای صدور ضمانت پذیرش کرده که به نسبت تعداد موجود کم است و باید افزایش یابد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار