رئیس اتحادیه اتصالات ساختمانی کرمانشاه گفت: ۲۵۰ واحد از صنف مصالح‌ فروشان کرمانشاه از نیمه دوم سال ۹۶ تاکنون به تعطیلی کشیده شده‌اند.
کد خبر: ۶۳۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 15 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،فتاح رسولی با اشاره به اینکه حدود 80 واحد صنفی زیرمجموعه اتحادیه اتصالات ساختمانی است اظهار داشت: وضعیت بازار و کسبه به‌ویژه صنف مصالح ساختمانی در حد بحران است هر چند این وضعیت از چند سال گذشته پیش‌بینی شده بود اما مسئولان توجهی نکردند.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم 94 تاکنون 250 واحد در صنف مصالح ساختمانی پروانه خود را باطل کرده‌اند عنوان کرد: در ماه سه تا چهار مورد پروانه باطل می‌شود و چنانچه این وضعیت اکنون کنترل نشود سرعت این بحران در سال‌های بعد چند برابر می‌شود.

رسولی با اشاره به اینکه موضوع مالیات و دارایی نیز در این میان به عنوان یک معضل بزرگ سبب ورشکستگی بسیاری از واحدها شده است گفت: زمانی هیچ درآمدی وجود ندارد پرداخت مالیات بر درآمد معنا پیدا نمی‌کند و بسیاری از فعالان این صنف ملک خود را برای جبران بدهی به فروش گذاشته‌اند.

وی افزود: حدود 46 واحد از سنگ‌فروشان کرمانشاه در زلزله سال گذشته متحمل چهار میلیارد تومان خسارت شده‌اند و اسناد و مدارک کافی برای آن وجود دارد اما نه‌ تنها تسهیلاتی به آن‌ها تخصیص داده نشده بلکه هیچ توجهی به آن‌ها نمی‌شود.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار