عضو هیات مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور گفت: ۶۰ درصد از ابلاغ‌های قضایی در استان کرمانشاه بصورت الکترونیکی انجام می‌شوند.
کد خبر: ۶۳۰۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ 15 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، محسن محدث اظهارکرد: درحال حاضر تنها ثبت دادخواست پرونده های کیفری بصورت الکترونیکی انجام نمی شود که این موضوع به دلیل حساسیت این نوع از پرونده ها برای اجرا است.

وی با بیان اینکه برنامه الکترونیکی شدن این پرونده ها نیز در دستورکار است، ادامه داد: اگر قرار باشد این نوع از پرونده ها نیز الکترونیکی شوند ابتدا باید زیرساخت هایی همچون فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک در ساعات غیر اداری را فراهم کرده و بصورت پایلوت در چند استان انجام دهیم.

عضو هیات مدیره کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کشور با بیان اینکه درحال حاضر 338 دفتر خدمات قضایی در سطح کشور فعال است، افزود: از ابتدای شکل گیری این دفاترتاکنون دو دفتر به دلیل تخلف تعلیق پروانه شده اند و 80 مورد نیز اخطار داشته ایم.

این مسئول بیشتر تخلفات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را اخذ وجوه غیرقانونی اعلام کردو افزود: کسانی که از این دفاتر شاکی هستند می توانند به نمایندگی کانون دفاتر یا دادگستری محل استان خود مراجعه کنند.

وی به کاهش اطاله دادرسی با الکترونیکی شدن ابلاغیه ها اشاره کرد و یادآورشد: در استان کرمانشاه ماهیانه 110 هزار ابلاغیه داریم که حدود 60 درصد از این ابلاغیه ها بصورت الکترونیکی انجام می شود.

در ادامه این نشست علی اصغر هدایتی مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تاسیس این دفاتر را در کشور یک ابتکار ارزشمند توصیف کرد و گفت: این ابتکار باعث شد تا بستر مناسبی در سیستم قضایی کشور جهت تحقق عدالت الکترونیک ایجاد شود.

وی تاکید کرد: همچنین کمک به افزایش نظام سلامت در حوزه های مختلف از دیگر مزایای راه اندازی این دفاتر است.

هدایتی پیشگیری از وقوع جرم، حفط حقوق بشر، حفظ کرامت انسانی و کاهش سفرهای درون شهری را از خروجی های مهم راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد دفاتر خدمات الکترونیکی شاهد ارتقاء رضایتمندی مردم از روند رسیدگی به مشکلاتشان در دستگاه قضایی هستیم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار