مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:بهزیستی این آمادگی را دارد که نسبت به ساخت مسکن مددجویان زلزله زده که صاحب زمین و مجوز هستند، اقدام کند.
کد خبر: ۶۲۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 11 July 2018

به گزارش تابناک، نشست هم اندیشی بررسی مسائل مددجویان بهزیستی مناطق زلزله‌زده با حضور دکتر امید قادری مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه و معاونین این اداره کل با شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به انجام مداخلات روانشناختی در مناطق زلزله زده توسط نیروهای محب و اورژانس اجتماعی گفت: با اقدامات انجام شده از ۱۵۴ مورد اقدام به خودکشی جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه تا پایان آبان ماه امسال ساخت مسکن مددجویان روستایی به اتمام می رسد، گفت: وام خود اشتغالی نیز به جامعه هدف به مبلغ ۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود و چنانچه کارفرمایی شرایط کار مددجویان را فراهم کند، بهزیستی تا مدت پنج سال حق بیمه مددجو را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ساخت مساکن مددجویان روستایی مناطق زلزله‌زده آبان‌ماه امسال به پایان می‌رسد.

این مسئول گفت: مقرر شده که در شهرستان های زلزله زده ۱۱ مهدکودک تجهیز و بازسازی شود که از این تعداد پنج مهد کودک در شهرستان ثلاث باباجانی است و شهریه مهدهای کودک نیز رایگان است.

وی عنوان کرد: اعطای بسته های حمایتی رفاهی به سالمندان، خرید وسایل توانبخشی به مبلغ یک میلیارد تومان، تشکیل کمیسیون های پزشکی سیار برای شناسایی افرد معلول جدید، تعمیر وسایل مورد نیاز معلولان ضایعه نخاعی، راه اندازی مرکز فیزوتراپی در شهرستان پاوه از جمله اقدامات بهزیستی در این منطقه بوده است.

شهاب نادری نیز در این جلسه از خدمات ارزشمند ارائه شده بهزیستی به جامعه هدف و زلزله زدگان تجلیل کرد و گفت: بهزیستی یکی از محدود نهادهایی بود که با مدیریت خوب دکتر قادری و همکارانشان خدمات ارزنده ای در این مناطق ارائه کرد.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی از پیگیری تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی برای مهدهای کودک مناطق زلزله زده و ۲۵ میلیون تومان اعتبار برای واگذاری پرونده های توانبخشی به cbr شهری خبر داد.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار