رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از شناسایی متصدی یک کافی‌نت خبر داد که با سوء استفاده از اعتماد مشتری خود اقدام به برداشت غیر مجاز مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی کرده بود.
کد خبر: ۶۲۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 10 July 2018

به گزارش تابناک به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی کریمی" اظهار داشت: به دنبال مراجعه یک شهروند کرمانشاهی به این پلیس و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی توسط فردی ناشناس، پرونده ای تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرد شاکی عنوان کرد چند روز پیش جهت انجام ثبت‌نام اینترنتی به کافی‌نتی مراجعه و اطلاعات کارت بانکی‌ خود را جهت انجام تراکنش به متصدی داده است اما چند روز بعد و پس از اخذ موجودی از حساب متوجه شده مجموعا بیش 20میلیون ریال برداشت غیر مجاز انجام گرفته است.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه این برداشت غیر مجاز به صورت خرید اینترنتی بوده است، ادامه داد: ماموران پلیس فتا با به کارگيري اقدامات فني‌، متهم را شناسايي و به این پلیس احضار کردند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه گفت: متهم دستگير شده به عنوان متصدی در کافی نت مشغول به کار بوده است که در بازجويي‌هاي فني ماموران پليس فتا با مشاهده مدارک مستدل به جرم خود اعتراف و سپس تحویل مراجع قضائی شد.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: اگر می خواهند تراکنش مالی خود را از طریق کافی‌نت‌ انجام دهند، شخصاً اطلاعات کارت بانکی را وارد کرده و از بازگو کردن آن به دیگران خودداری کنند و درصورتی که توانایی انجام اینکار را ندارند از افراد آشنا و مطمئن درخواست کمک کنند.

سرهنگ کریمی در پایان گفت: همچنین بعد از اتمام کار لازم است که رمز خود را تغییر داده و اگر با نحوه تغییر انترنتی اشنایی ندارند از کارمندان بانک بخواهند اینکار را انجام دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار