اولین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی بیستم تا بیست و دوم تیر به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با همکاری معاونت فرهنگی
کد خبر: ۶۲۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 10 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه وحید امیری، معاون گردشگری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار باختر گفت: اینجشنواره برای اولین بار در استان کرمانشاه در راستای حفظ و احیای غذا‌های سنتی و بومی استان برگزار می‌شود.

امیری در خصوص اهداف این جشنواره، تصریح کرد: برندسازی غذا‌های ایرانی در صنعت گردشگری، استعداد یابی در سطح استان و پیوند با هتل‌ها و مراکز پذیرایی، توجه به غذا‌هایسنتی به عنوان سوغات محلی و تجاری سازی آنها، بستر سازی برای استفاده از غذا‌های محلی استان کرمانشاه در بسته‌های سفر مسافران داخلی و خارجی و کشف طعم‌های جدید واحیای طعم‌ها و سنت‌های آشپزی محلی از جمله اهداف و دستاورد‌های مورد انتظار این جشنواره است.

وی افزود: در این راستا از عموم مردم و متقاضیان حضور در این نمایشگاه دعوت می‌شود در ۲ بخش مسابقه آزاد یا سنتی و حرفه‌ای این جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به حضور در بخش آزاد یا سنتی این جشنواره می‌توانند با تهیه غذای مورد نظر خود در منزل روز ۴ شنبه ساعت ۱۸ عصر، همچنین در بخش حرفه‌ای کهبرای هتل و رستوران‌ها می‌باشد در روز ۴ شنبه صبح در این مسابقه شرکت کنند.

معاون گردشگری گفت: به نفرات اول تا سوم به ترتیب مبلغ ۳ میلیون، ۲ میلیون و ۱ میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره اهدا خواهد شد و همچنین برای تمامی شرکت کنندگان در اینمسابقه گواهی صادر می‌شود.

امیری افزود: به نفرات برتر گواهی نامه‌ای از طرف سر داور ملی و مدیر کل آموزش و مطالعات معاونت گردشگری اهدا می‌شود.

وی گفت: در روز آخر این جشنواره مراسم اختتامیه‌ای با حضور مسئولین و برگزاری مراسمات آیینی برقرار است.

وی افزود: از تمامی همشهریان کرمانشاهی تقاضا داریم در این جشنواره خصوصا در بخش مسابقه، حضوری فعال و پرشور داشته باشند.

گفتنی است جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی از ۲۰ تا ۲۲ تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۳ در پارک شاهد برای بازدید علاقه‌مندان برقرار می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار