رئیس روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از پلمب یک باب کبابی در شهر کرمانشاه به دلیل استفاده از سنگدان مرغ به جای گوشت خبر داد و گفت: این کبابی از سوی اداره تعزیرات حکومتی تعطیل شد.
کد خبر: ۶۲۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 10 July 2018

به گزارش به نقل از تابناک روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه؛ امیرحسین فدائی افزود: تعطیلی این واحد به دلیل تخلف در استفاده از سنگدان مرغ به جای گوشت در تهیه کباب بوده است.

وی اظهار داشت: اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی به صورت مستمر از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی و همچنین رستوران ها و کبابی ها بازدید می کنند که در جریان بازدید از یک کبابی در شهر کرمانشاه به کباب های تهیه شده در این واحد مشکوک شدند.

وی اظهار داشت: نمونه ای از کباب های تهیه شده توسط اکیپ بازرس بهداشتی دامپزشکی در آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی استان مورد آزمایش قرار گرفت که نتایبج آزمایشات نشان می داد در استفاده از کباب حتی یک گرم گوشت قرمز استفاده نشده و به جای گوشت قرمز از سنگدان مرغ استفاده شده است.

وی این مورد را تخلف محرز و آشکار تعزیراتی دانست و گفت: این تخلف از سوی دامپزشکی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد و در نهایت این کبابی توسط تعزیرات تعطیل شد.

رئیس روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه به مردم توصیه کرد به منظور حفظ سلامتی خود، فرآورده های خام دامی و یا غذای مورد نظر خود را از مراکز معتبر و مجاز خریداری کنند.

فدائی همچنین با اشاره به اینکه در فصل گرما شاهد بروز بیماری تب کریمه کنگو هستیم، از مردم خواست به منظور پیشگیری از ابتلای به این بیماری نکات بهداشتی را در خرید و مصرف گوشت و فرآورده های گوشتی و خام دامی رعایت نمایند.

وی تاکید کرد که گوشت قرمز حتما باید دارای مُهر دامپزشکی باشد و یادآوری کرد که مُهر دامپزشکی ضامن سلامتی گوشت است.

او از مردم استان خواست در صورت داشتن هرگونه سئوال، انتقاد و یا پیشنهاد با تلفن چهار رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی استان تماس حاصل فرمایند.

بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از مهمترین بیماری های قابل انتقال از دام به انسان است و در حالیکه بر روی دام هیچ علایم و اثری ندارد اما برای انسان بسیار خطرناک است.

عامل انتقال این بیماری، کنه است که با گزش حیوانات وحشی، دام های اهلی و حتی انسان را مبتلا می کند در حالی که این بیماری تلفات و یا علائم خاصی در دام ایجاد نمی کند.

راه انتقال این بیماری از طریق تماس با گوشت و ترشحات دام آلوده است که تب ناگهانی، بدن درد، کوفتگی، ضعف، سردرد، درد شدید عضلات، بی اشتهایی، استفراغ ، گلودرد، دل درد، تغییرات خلقی مانند بی قراری و افسردگی از علایم آن در انسان است و خونریزی در ناحیه سینه و ران نیز از علامت ویژه این بیماری است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار