مدیر عامل توزیع برق استان کرمانشاه گفت: در نخستین روز اجرای تغییر ساعات اداری شاهد کاهش مصرف ۴۰ مگاواتی برق نسبت به نخستین روز کاری هفته گذشته در استان بودیم.
کد خبر: ۶۲۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 09 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،مرادی مجد ، درباره صادرات برق به عراق اظهار داشت: قرارداد فروش برق به کشور عراق توسط دو وزارت خانه ایران و عراق صورت گرفته اما محتویات آن به شکلی است که هر زمان نیاز داشته باشیم اول آنها را قطع می کنیم.

وی افزود: در روزهای اخیر نیز که به دلیل افزایش مصرف مجبور به خاموشی بودیم نخستین جایی که قطع کردیم صادرات برق به عراق از ساعت هشت صبح تا ۱۱ شب خاموش بود و آخر شب ها پس از اطمینان از عدم مشکل در تامین برق، باز هم اتصال ها انجام می شود.

مدیر عامل توزیع برق استان کرمانشاه تصریح کرد: ما برنامه خاموشی از پیش تعیین شده و مدون نداریم و در واقع زمانی برای خاموشی تصمیم گیری می شود که ما شاهد مصرف بی رویه باشیم هفته گذشته هم سه یا چهار روز مصرف برق بسیار بیشتر از حد پیش بینی بود که مرکز کنترل برق کشور دستور اعمال خاموشی منطقه نواحی با مصرف بالا را ابلاغ کرد.

وی با اشاره به اینکه با وجود توصیه هایی که در رسانه ها مبنی بر مدیریت مصرف برق داشتیم اما مصرف افزایش یافت افزود: در نخستین روز هفته به دلیل خاموشی های روزهای گذشته یا محدودیت افزایش بی رویه بار خاموشی گسترده ای نداشتیم البته حدود ۲۰ مگاوات مصرف بالا رفت که ظرف یکی دو ساعت رفع مشکل شد.

مرادی مجد عنوان کرد: برای روزهای آینده برنامه ای جهت خاموشی نداریم و این تنها منوط به مصرف مردم است اگر مردم مصرف را کنترل کنند هیچ خاموشی اعمال نمی کنیم.

وی افزود: روند مصرف در هفته گذشته حدود۲۲ درصد رشد داشت که بی رویه بود البته شبکه های ما آمادگی افزایش ۱۰ درصدی مصرف را دارند در هر شرایط تنها راه پیش رو، کنترل مصرف توسط مردم یا خاموشی است.

مرادی مجد با تاکید بر اینکه اگر مردم ۱۰ درصد مصرف را کاهش دهند هیچ گونه خاموشی نخواهیم داشت خاطر نشان کرد: در جلسه هفته پیش با استاندار، وی موافقت کرد که ادارات یک ساعت زودتر ساعت کاری را شروع و یک ساعت زودتر محل کار را ترک کنند که در نخستین روز اجرای این طرح شاهد کاهش مصرف ۴۰ مگاواتی برق نسبت به نخستین روز کاری هفته گذشته در استان بودیم.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار