معاون توسعه و برنامه‌ریزی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه گفت: با راه‌اندازی ۲ دستگاه شتاب‌دهنده دیگر تا پایان امسال، ارائه خدمات به بیماران سرطانی در بخش رادیوتراپی اینمرکز درمانی تسریع می‌یابد.
کد خبر: ۶۲۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 08 July 2018

به گزارش تابناک به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، بیمارستان ۷۱۴ تختخوابی امام رضا (ع) در ۱۱ طبقه، بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی درمانی در غرب کشور است که روزانه به ۵۰۰ نفرخدمات تخصصی و فوق‌تخصصی در این مرکز ارائه می‌شود.

بخش رادیوتراپی این بیمارستان با یک دستگاه در سال ۸۷ راه‌اندازی شد و اکنون با یک دستگاه شتاب‌دهنده روزانه ۳۰۰ فیت خدمات رادیوتراپی در اختیار بیماران نیازمند سه استانکرمانشاه، کردستان و ایلام قرار می‌گیرید.

براساس این گزارش، با مراجعه به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه با حجم بالای مراجع‌کنندگان به بخش رادیوتراپی مواجه می‌شوید که این افراد علاوه بر تحمل درد سرطان، ساعت‌هابرای ویزیت شدن به نوبت می‌نشینند، خبرنگار فارس در راستای ارایه خدمات به موقع و مطلوب به این بیماران نیازمند به سراغ معاون توسعه و برنامه‌ریزی بیمارستان امام رضا (ع)کرمانشاه رفته است.

منوچهر فخری از راه‌اندازی ۲ دستگاه شتاب‌دهنده در مرکز آموزشی، درمانی و تحقیقاتی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: بیماران زیادی به این مرکز مراجعه
‌می‌کنند که نیازمند درمان‌های خیلی سریع هستند، اکنون به دلیل محدویت دستگاه این افراد مدتی در لسیت انتظار به سر می‌برند که با افزایش دستگاه، ارائه خدمات به بیماران سرطانی دربخش رادیوتراپی این مرکز درمانی تسریع می‌یابد.

وی با پذیرفتن گله‌مندی بیماران نسبت به شلوغی، افزود: دستگاه شتاب‌دهنده مذکور تا پایان امسال باهدف ارتقای سطح کیفی خدمات به مراجعه‌کنندگان و تکریم آنان، در این مرکز درمانیراه‌اندازی می‌شود.

به گفته فخری، به زودی مرکز جامع سوختگی، مرکز بیماری‌های ریوی مقام به درمان و همچنین مرکز جامع سرطان به بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه اضافه می‌شود.

براساس اطلاعات، دستگاه رادیوتراپی یا پرتودرمانی دستگاهی است که به منظور درمان برخی از سرطان‌ها به کار می‌رود.

رادیوتراپی یا رادیاسیون انکولوژی استفاده از پرتو‌های یونیزان به عنوان عاملی برای درمان سرطان و کنترل یا کشتن سلول‌های بدخیم است.

رادیوتراپی می‌تواند بعضی از سرطان‌هایی که محدود به قسمتی از بدن هستند را درمان و معالجه کند، همچنین رادیوتراپی می‌تواند به عنوان قسمتی از معالجه باشد و از عود تومور بعداز جراحی برداشت تومور بدخیم (برای مثال، مراحل اولیه سرطان پستان) جلوگیری کند.

پرتودرمانی اثر شیمی درمانی را افزایش می‌دهد و در تومور‌های حساس، قبل، بعد و همزمان با شیمی درمانی استفاده می‌شود.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار