مسئول کشتی سنتی کرمانشاه از برگزاری مسابقات آلیش قهرمانی استان در دو بخش مردان و بانوان خبرداد.
کد خبر: ۶۲۸۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 08 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،فرشاد امیری ، با بیان اینکه مسابقات کشتی آلیش قهرمانی استان طی روزهای 15 و 16 تیر برگزار شد، اظهارکرد: مسابقات در هردو بخش مردان و بانوان و در شش وزن درمحل مجموعه ورزشی تختی برگزار شد.

وی ادامه داد: پس از اتمام مسابقات در بخش مردان تیم های صحنه، کرمانشاه و بیستون و دربخش زنان نیز ورزشکاران کرمانشاهی در جایگاه های اول و سوم و ورزشکاران کنگاوری در جایگاه دوم قرار گرفتند.

به گفته این مسئول، قهرمانان آلیش استانی به مسابقات قهرمانی کشور که 22 تیر در تهران برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه آلیش یکی از زیرشاخه های کشتی سنتی است، افزود: آلیش کشتی سنتی مردم شمال کشور و نیز آسیای میانه است و طی چند سال گذشته آن را در استان کرمانشاه راه اندازی کرده ایم.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته فدراسیون کشتی به آلیش توجه خوبی نشان داده و اعزام های مختلفی را به مسابقات بین المللی داشته، گفت: گرایش ورزشکارن نیز دراین سالها به آلیش افزایش پیدا کرده است.

مسئول کشتی سنتی استان اظهار کرد: ورزشکاران رشته آلیش کرمانشاه آمادگی بدنی خوبی دارند، اما از نظر فنی ضعیف هستند که امیدورایم در سالهای آینده درخششی در این رشته نیز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه دربحث داوری کشتی آلیش کرمانشاه داوران بسیار خوبی حتی در سطح بین المللی دارد.

امیری اضافه کرد: باتوجه به جذابیتی که درکشی آزاد وجود دارد، بیشتر علاقمندان به این سمت گرایش پیدا می کنند، لذا تعداد ورزشکاران این رشته در استان چندان بالا نیست، اما امیدواریم در آینده افزایش یابد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار