سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: از تعداد۱۰۲۷ واحد صنعتی در استان ۲۷۲ واحد با سرمایه‌گذاری ۴۲۲ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از ۵۸۰۰ نفر اکنون تعطیل است.
کد خبر: ۶۲۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 04 July 2018

 

به گزارش خبرنگار تابناک، محسن رستمی در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته صنعت و معدن برگزار شد، افزود:۹۸۱ طرح صنعتی باسرمایه‌گذاری  ۲۸ هزار میلیارد تومان در دست احداث است که در صورت راه‌اندازی برای بیش از ۳۱هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد می شود.

وی خاطر نشان کرد:از نظر تعداد واحد‌های صنعتی سهم ۱.۵ درصدی و جایگاه بیست و سوم کشور، از نظر سرمایه‌گذاری واحد‌های صنعتی سهم دو درصدی و جایگاه بیست و یکم کشور و ازنظر اشتغالزایی بخش صنعت سهم ۱.۴ درصدی و جایگاه هجدهم کشور را داریم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه اظهار داشت:سهم کرمانشاه از تولید محصولات پتروشیمی کشور را ۱.۷ درصد، محصولات فولادی ۱.۸ درصد، خودرو ۳.۷ درصد.سیمان ۴.۵ درصد، کاشی و سرامیک پنج درصد، روغن نباتی هشت درصد، رب گوجه ۴.۶ درصد، محصولات لبنی ۴.۲ درصد و آرد ۲.۷ درصد است.

رستمی تصریح کرد: از عمده طرح‌های در دست احداث استان پالایشگاه آناهیتا، پتروشیمی ماهان شیمی زاگرس را می توان نام برد که با توجه به این طرح ها سهم کرمانشاه از نظر تعداد طرح‌های صنعتی در دست اجرا در کشوردو درصد است.

 وی ابراز داشت:بیش از ۳۰ هزار نفر در بخش صنعت، بیش از ۲۲۰ نفر در بخش معدن و حدود ۱۲۶ هزار نفر در حوزه تجارت استان مشغول به کار هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود:در سه ماهه امسال ۱۸۷ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۶۵۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از۲۹۰۰ نفر  در استان صادر شده است.

به گفته این مسئول:از ابتدای امسال پنج واحد راکد با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومان و ۷۱ نفر اشتغالزایی فعال شدند.

رستمی گفت:برای فعالسازی ۵۰ واحد صنعتی راکد استان با جدیت در حال پیگیری هستیم که هشت مورد آن‌ها از جمله اسیدسیتریک با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی اذعان داشت:۳۲ واحد صنعتی در کرمانشاه در تملک بانک‌ها هستند که بنا بر تاکید استاندار بانک‌ها یا باید خود اینواحد‌ها را فعال کنند و یا واحد را واگذار کنند.

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت معادن استان افزود:در حال حاضر ۲۲۱ پروانه بهره‌برداری معدنی با ظرفیت برداشت سالانه ۱۵میلیون تن و ذخیره قطعی ۷۱۱ میلیون تن وسرمایه‌گذاری  ۱۲۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۲۷۳ نفر فعال هستند.

رستمی گفت:در حوزه تجارت استان ۱۵۷ هزار نفر در حوزه اصناف در حال فعالیت اند و حدود ۶۳ هزار واحد صنفی دارای پروانه در استان داریم.

وی با اشاره به زلزله اخیر که در استان به وقوع پیوست اظهار داشت: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلاتبرای کمک به واحد‌های صنعتی آسیب دیده تصویب شد که اکنون ۱۰۳ واحد با ۲۳۹ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی به بانک معرفی شدند.

به گفته این مسئول،تعداد واحد‌های صنفی آسیب دیده  بیش از سه هزار مورداست که از این تعدادحدود ۱۵۰۰ واحد برای گرفتن بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار