رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام خبر فوق گفت: از زمان آغاز فصل برداشت  تاکنون ۷۱ هزار تن گندم در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه خریداری شده است.
کد خبر: ۶۲۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 03 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر شهبازی افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان از ۲۸ اردیبهشت ماه سالجاری در شهرستان‌های  قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب آغاز شده و عملیات برداشت همچنان ادامه دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه حدود ۷۷ هزار هکتار از اراضی مناطق گرمسیری به کشت گندم اختصاص دارد خاطرنشان کرد: از این سطح ۵۵ هزار هکتار گندم دیم و ۲۲ هزار هکتار گندم آبی می‌باشد.

وی کل سطح زیر کشت گندم استان کرمانشاه را ۴۱۳ هزار هکتار بیان کرد و تصریح نمود: از این سطح ۳۱۶ هزار هکتار گندم دیم و ۹۷ هزار هکتار گندم آبی می‌باشد.

شهبازی با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق گرمسیری روبه اتمام است اضافه کرد: در حال حاضر برداشت در مناطق معتدل استان نیز آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مراکز خرید گندم از زمان آغاز برداشت؛ خرید تضمینی محصول کشاورزان را انجام میدهند گفت: ۶۸ مرکز  خرید گندم در نقاط مختلف استان بصورت تمام وقت فعال هستند.

شهبازی افزود: مراکز خرید گندم شامل مراکز شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۹ کشور، سیلو‌های بخش دولتی و خصوصی و سازمان تعاون روستایی می‌باشند.

شهبازی با اشاره به تعداد کمباین‌های فعال در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حدود ۱۱۰۰ کمباین بومی و مهاجر در استان کار برداشت گندم را انجام می‌دهند.

شهبازی تصریح کرد: تمام کمباین‌های حاضر در امر برداشت گندم، توسط کارشناسان جهاد کشاورزی بازدید و معاینه فنی دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به با هماهنگی انجام شده با شرکت پخش فراورده‌های نفتی جهت تامین سوخت کمباین‌ها افزود: جهت تسهیل در رفت و آمد کمباین‌ها و حمل گندم هماهنگی لازم با پلیس راهور نیز انجام شده است.

شهبازی سایر اقدامات را استاندار سازی مراکز خرید، هماهنگی با راه و شهرسازی جهت تیغ زدن حاشیه جاده ها، هماهنگی با شرکت غله و خدمات بازرگانی و سازمان تعاون روستایی جهت تخلیه سیلو‌ها و فراهم نمودن شرایط ذخیره سازی گندم در سیلو‌های بخش خصوصی و دولتی و... برشمرد.

وی با بیان اینکه در هر کمسیون خرید گندم دو نفر کارشناس، یکی بعنوان عامل تشخیص و دیگری عامل ذیحساب  مشغول بکار هستند افزود: به منظور رعایت اصول افت زنی  و جلوگیری از ضایع شدن حق کشاورزان؛ کارگاه‌های آموزشی نحوه افت زنی محصول، کلاس‌های آموزشی نحوه محاسبه میزان سن زدگی گندم و ... برای عوامل خرید در چند مرحله برگزار گردیده است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار