مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت:آموزشهای فنی وحرفه ای معتادان بهبود یافته را توانمند می کند
کد خبر: ۶۲۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 03 July 2018

به گزارش خبرنگار تابناک یاور محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه درجمع خبرنگاران گفت: نقش مهم آموزشهای فنی و حرفه‌ای در برگرداندن معتادان بهبود یافته به آغوش گرم خانواده و امید به آینده به وسیله ارائه آموزش‌های مهارتی و اشتغال‌زایی انکارناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: یک بخش از جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای قشر آسیب دیده اجتماعی است که هم برای ارتقاء مهارت و هم آموزش مهارت به آن‌ها اقداماتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از آموزش‌های مهارتی خرد را می‌توان در کمپ‌های ترک اعتیاد به بیماران آموزش داد، افزود: برخی دیگر از آموزش‌ها نیاز به حضور در کارگاه‌های آموزشی دارد که بهبود یافتگان می‌توانند در این کارگاه‌ها حضور پیدا کنند و آموزش‌های لازم را ببینند.

محمدی اظهارداشت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه های مختلف می گردد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی این اداره کل در همکاری برای توانمند سازی قشر آسیب دیده اجتماعی تصریح کرد: آموزش این افراد با توجه به ظرفیت‌های بومی و استانی در نظر گرفته می‌شود.

وی یکی از مهمترین راهبردهای صیانت از بهبود یافتگان را ترویج وگسترش آموزشهای فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: این امر با استفاده از آموزشهای مهارتی در راستای کاهش و جلوگیری از آسیبهای اجتماعی در حوزه مواد مخدر انجام می شود.
محمدی تصریح کرد: ارتقای سطح آموزشهای مهارتی برای بهبودیافتگان مواد مخدر، ضریب صیانت از بهبود یافتگان را افزایش می هد.

وی گفت: درمان یک معتاد یک فرایند چند مرحله ای است که از شناسایی آغاز و صیانت و بازگشت به جامعه مراحل بعدی این درمان است که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند با اشتغالزایی از بهبودیافتگان صیانت کند.

محمدی با اشاره به اینکه این آموزش‌های مهارتی می‌تواند به باز گشت یک فرد بهبود یافته مواد مخدر به چرخه زندگی کمک کند، افزود: بهبود یافتگانی که متاهل هستند یا اینکه به دلایلی کار خود را از دست داده‌اند می‌توانند با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به بازار کار برگردند.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه اضافه کرد: در راستای آگاه سازی با پیامدهای استفاده از مواد مخدر و شناخت آسیبها و پیشگیری از مواد مخدر و تاثیر مستقیم آن در نابسامانی کانون خانواده ها، کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر برای مربیان و کارآموزان در تمامی مراکز آموزش فنی وحرفه ای برگزار شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار