نورالدین شهبازی در گفتگو اختصاصی با تابناک :
مدیر عامل شرکت امید غرب کیا گفت: اولین تعاونی تولیدی همزمان برق و حرارات CHP در غرب کشور در شهرک صنعتی اسلام آباد غرب به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۶۲۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 03 July 2018

نورالدین شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:این نیرو گاه در زمینی به مساحت سه هزارمتر مربع و با اعتیار ۲۱ میلیارد تومان که ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن آورده شخص و مابقی استفاده از تسهیلات بانک ملی است کلنگ زنی شد.

وی خاطر نشان کرد:این تعاونی در سال ۱۳۹۳ مجوز‌های لازم را جهت احداث نیرو گاه دریافت و در اولین قدم با شرکت مادر تخصصی توانیر قرار داد خرید تضمینی برق را منعقد کرده است.

مدیر عامل شرکت امید غرب بکا اظهار داشت:با انعقاد این قرار داد در مدت مذکور این نیرو گاه تولید برق خود را به شرکت توانیر می‌فروشد و در این راستا هیچگونه جای نگرانی بابت فروش برق برای شرکت وجود ندارد.

شهبازی تصریح کرد:شرکت در سال ۱۳۹۶ توسط کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به بانک ملی جهت دریافت تسهیلات ایجاد نیروگاه معرفی و پس از بررسی و دریافت مدارک در بانک ملی استان با نظر موافق پرونده به بانک ملی در تهران ارسال شد؛ که در تهران با توجه به سقف تسهیلات که بیش از ۲۱ میلیارد تومان است سهم آورده شرکت مشخص وپرونده تکمیل و آماده دریافت تسهیلات شد.

وی ابراز داشت:ماشین آلات خط تولید با توجه به اینکه مشابه داخلی در کشور تولید نمی‌شود نا چارا" از شرکت MTU آلمان خریداری شدهو وارد کشور شد و در حال حاضر نزد شرکت توانیر ویژه که یکی از شرکت‌های قدر و فعال در راه اندازی نیرو گاه‌های CHP وتن‌ها نمایندگی شرکت آلمان و لیپر سویس در ایران قرار دارد.

شهبازی افزود:با توجه به آماده بودن ساختگاه این نیرو گاه به محض اعلام بانک ماشین آلات خط تولید نصب و ظرف مدت یکماه نیرو گاه آماده تولید خواهد شد.

به گفته این مسئول، این نیرو گاه با توجه به حجم مصرف گاز و جوابگو نبودن گاز شهرک صنعتی اسلام آباد غرب نا چارا" شبکه گاز اختصاصی ایجاد نمود است.

شهبازی با اشاره به فاصله زیاد تا خط اصلی گاز افزود: انتقال این خط و استفاده از گاز بیش از پانصد میلیون تومان هزینه برای شرکت در پی داشته است.

وی در پایان ازمعاونت اقتصاد ومنابع انسانی استانداری، مدیریت امور شعب بانک ملی استان، و کارشناسان خبره بانک ملی، معاونت اعتبارات، رئیس سازمان صنعت و معدن استان، مدیر عامل برق منطقه‌ای استان، مدیر عامل شرکت توزیع برق در استان که موجب به ثمر رسیدن این پروژ و ایجاد اشتغال برای استان کرمانشاه شدند تشکر و قدر دانی کرد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار