رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت :۲۰۰ واحد مسکونی بهمدجویان و معلولین تحت پوشش بهزیستی با سفارش این سازمان و همکاری بسیج سازندگی کشور و با محوریت و هدایت استاندار و همکاری نماینده شهرستان و فرماندار امروز به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۶۲۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 02 July 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه افتتاح ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب و در جمع خبرنگاران، افزود:درصدد ساخت و تحویل ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به معلولان مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه هستیم.

 وی خاطر نشان کرد:ساخت واحدهای به بهره برداری رسیده باکیفیت بسیار مطلوب ورعایت استاندارد‌های روز دنیا و مقاوم در برابر حوادث تهدیدگر احتمالی آینده انجام شده به گونه‌ای که این واحد‌ها از استانداردترین بنا‌های سازه‌ای روستایی در سرپل‌ذهاب هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت:جهت کنترل عوارض ناشی از اختلالات روحی و روانی پس از زلزله۹۰ تیم روانشناس و مددکار فعالیت کردند.

بندپی تصریح کرد: ۲ مرکز جامعتوان‌بخشی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و ثلا باباجانی در دست اقدام است که در سرپل ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته این مسئول؛ سه مرکز توانبخشی روستایی در مناطق زلزله زده در دست اقدام است.

بندپی تاکید کرد:ساخت مسکن مددجویان و کاهش آلام آسیب دیدگان اولویت دارد واین درحالیست که ۷۵ هزار نفر از زلزله زدگان توسط روانشناسان بهزیستی غربال گری شدند.

وی افزود:پنج هزار نفر به مشاوره فردی و ۷ هزار خانوار به مشاوره گروهی ارجاع داده شد وبا مداخلات به موقع از ۱۵۰ مورد خودکشی جلوگیری شد و میزان خودکشی در مناطق زلزله در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، با کاهش ۱۶ درصدی مواجه بود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار