امروز دوباره کوه حاتم در شهرستان بهمئی با شدت بیشتری در حال سوختن است و خطر نابودی کامل پوشش گیاهی و جانوری، این منطقه را تهدید می کند.
کد خبر: ۶۲۱۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱ 21 June 2018
این روزها کوههای مرز بین دو شهرستان بهمئی و لنده چند روزی است دچار آتش سوزی شده است . آتش سوزی اول مراتع و جنگل های این منطقه طی چند روز وضعیت ناراحت کننده ای برای دوستداران طبیعت بوجود آورده بود که پس از تلاش های زیاد آتش خاموش شد اما امروز دوباره کوه حاتم در شهرستان بهمئی با شدت بیشتری در حال سوختن است و خطر نابودی کامل پوشش گیاهی و جانوری، این منطقه را تهدید می کند. به منظور برنامه‌ریزی جهت کمک به اطفاء حریق و نجات این منطقه از خطر نابودی مسئولان شهرستان بهمئی از مردم استمداد نموده اند که به کمک نیروهای عملیاتی بشتابند .
 
بهمئی در آتش ، حاتم در حال نابودی/ استمداد از مسئولین و مردم + جزئیات و تصاویر
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،جلسه ستاد بحران که راس ساعت ۲۲در محل فرمانداری با حضور فرماندار و  امام جمعه و مسولین شهرستان برگزار شد .

سنایی فرماندار بهمیی ضمن تقدیر و تشکر از مسولین و مردم در آتش سوزی طلاگه چند روز پیش سراسیاب یوسفی بهمیی افزود :طی اخرین تماسی که با اقای موسوی  یک فروند هلیپکوتر راس ساعت ۸ به محل حادثه اعزام خواهد شد .
وی از مردم و بسیج و ادارات و نهادها خواست فردا با امکانات از قبیل بیل و اره و تجهیزات خوراکی راس ساعت ۶ صبح در جلوی سپاه پاسداران تا به وسایل عمومی به محل حادثه اعزام شوند .
 
بهمئی در آتش ، حاتم در حال نابودی/ استمداد از مسئولین و مردم + جزئیات و تصاویر

امام جمعه شهرستان بهمیی هم در این نشست گفت : از امروز عصر در شهرستان بهمیی یک حادثه زیست محیطی رخ خواهد داد که در صورت نرسیدن امکانات و بسیج مردمی اتفاقات ناگواری برای طبیعت رخ خواهد داد .

وی از استاندار و مدیریت بحران خواست توجه جدی به این مساله مهم و زیست محیطی داشته باشند. 

مردم اطراف  از آتش سوزی گسترده و وحشتناک در جنگل های بلوط کوه حاتم و سایر ارتفاعات این شهرستان خبر میدهند که در صورت عدم امداد رسانی و ارسال هلیکوپتر برای اعزام مردم محیط زیست رشته کوه های زاگرس در این منطقه رو به نابودی است.

اطلاعیه از طرف فرماندار بهمئی

با سلام و سپاس از  دغدغه ی مردم طبیعت دوست و با فرهنگ شهرستان

در اجرای مصوبات جلسه ی ستاد بحران شهرستان (ساعت ۲۲ مورخ ۹۷/۳/۳۰)، وسیله ی نقلیه، ساعت شش صبح فردا آماده ی انتقال داوطلبین است. 

مقصد: سولک - پاسگاه محیط زیست.

ضمنا از طرف ستاد بحران استان قول اعزام یک فروند بالگرد برای انتقال تجهیزات داده شد.

همچنین بر اساس تماسها و اطلاعات دریافتی از مسئولین خوزستان از جمله فرماندار محترم بهبهان و بخشدار محترم تشان،  تمهیدات ویژه ای برای انتقال نیرو از حوزه ی بَجَک و اعزام بالگرد به منطقه اندیشیده شده است.

عزیزان حتی الامکان کوله پشتی، پارچه جهت پوشاندن صورت، و مواردی مانند آب معدنی، شکلات، بیسکویت و... همراه داشته باشید.

با احترام و سپاس مجدد.

«فرماندار بهمئی»
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شواهد نشان دهنده‌ی وضعیت بحرانی و بسیار خطرناک است که اگر یک بسیج عمومی صورت نگیرد باید انتظار یک فاجعه زیست محیطی را داشت. لذا این امید وجود دارد که کسانیکه توانایی کمک به تغییر وضعیت دارند ، در کمترین زمان ممکن خود را به محل های تعیین شده رسانده و به دیگر امدادگران یاری رسانند.
 
 
بهمئی در آتش ، حاتم در حال نابودی/ استمداد از مسئولین و مردم + جزئیات و تصاویر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
واقعاحیف کل بهمئی سوخت
استان
|
Netherlands
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
متاسفم برا استان بی صحاو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
باید عوامل این جنایت شناسایی و به اشد محازات برسن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
باید عوامل این جنایت شناسایی و به اشد محازات برسن
خداداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
بابا سر چند خونه شهرک بجکی باید تمام جنگلهای بلوک کوه حاتم .و منطقه ابهاره .که
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار