فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از آماده‌باش ۱۷ اکیپ واکنش سریع در کرمانشاه برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 20 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،فردین الفتی در خصوص وضعیت آمادگی یگان‌های حفاظت برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع اظهار داشت: جنگل‌ها متعلق به ما نیست و ما به عنوان مامور دولت برای پیشگیری یا اطفاء آتش در حال فعالیت هستیم بنابراین مردم جنگل ها را متعلق به خود بدانند و به محض آتش‌سوزی به ما اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه در اطفاء آتش‌سوزی ثانیه‌ها نیز ارزشمند است، گفت: مردم تا رسیدن ماموران برای اطفاء حریق کمک کنند البته اکنون نیز روستاییان و سازمان مردم نهاد در این زمینه فعال هستند.

الفتی از آمادگی سامانه ۱۵۴۰ برای اطلاع‌رسانی پیرامون آتش‌سوزی‌ها خبر داد و گفت: برای هر شهرستان یک اکیپ واکنش سریع و برای کرمانشاه چهار اکیپ مستقر کرده‌ایم و هر روز 2 اکیپ آماده‌باش است تا در صورت دریافت گزارش دال بر آتش‌سوزی نسبت به اطفاء اقدام کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه از اول سال تاکنون یک مورد آتش‌سوزی بین جوانرود و روانسر داشتیم و سریع اطفاء شد که مساحت زیادی هم طعمه حریق نشد.

وی با بیان اینکه درصدد کاهش آمار آتش‌سوزی‌ها هستیم، تصریح کرد: سال گذشته ۱۲۰ هکتار آتش‌سوزی داشتیم و امسال نیز با افزایش تعداد اکیپ و اطلاع‌رسانی و پخش پیام‌های هشدار دهنده در صدا و سیما درصدد کاهش آمار هستیم.

الفتی افزود: اگر مردم برای تفریح بیرون می‌روند از روشن کردن آتش خودداری و اگر الزامی است تا خاموش کردن آتش محل را ترک نکنند، زیرا جنگل‌ها متعلق به همه است و باید درحفظ آن کوشا باشند همچنین بید آتش سوزی‌ها در اسرع وقت اطلاع‌رسانی شود و با نیروهای ما با توجه به شمار اندک آنها همکاریلازم صورت بگیرد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار