رئیس کمیته یوگا استان کرمانشاه گفت: تمرینات یوگا به افراد کمک می کند تا بتوانند استرس خود را مدیریت کنند.
کد خبر: ۶۲۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 17 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مسعود منتظر  با اشاره به قدمت چهار هزار ساله ورزش یوگا در دنیا، اظهارک رد: ریشه ورزش یوگا به کشور هند برمی گردد و از سال 74 به عنوان رشته زیرمجموعه ورزش های همگانی در ایران راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در سال 79 این رشته را با آموزش هشت نفر از بانوان استان به عنوان مربی وارد کرمانشاه کردیم، اما تا سال 83 تنها سه مربی فعال در این رشته داشتیم.

رئیس کمیته یوگا استان کرمانشاه با بیان اینکه دوره کلاس های مربیگری یوگا در گذشته با توجه به حساسیت این رشته حدود دو سال به طول می انجامید، افزود: سالهای 85، 87 و 92 دوره کلاس های مربیگری یوگا را در استان برگزار کردیم که در نهایت 70 نفر از بانوان و هشت نفر از مردان کرمانشاهی در این دوره ها موفق به دریافت کارت مربیگری یوگا شدند.

وی تاکید کرد: باتوجه به طولانی بودن دوره آموزش ها و همچنین هزینه بر بودن کلاس ها، مردان استقبال کمتری از یوگا نشان می دهند.

منتظر با اشاره به اینکه در گذشته به خاطر برخی از حواشی و نبود تبلیغات این رشته چندان در کشور و به تبع درکرمانشاه مطرح نبود، گفت: درحال حاضر در سطح هفت شهرستان استان شامل شهرستان های صحنه، کنگاور، هرسین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام آباد غرب و کرمانشاه این رشته فعال است.

وی از آموزش یوگا در سطح بیش از 274 باشگاه سطح استان خبرداد و تصریح کرد: طبق آخرین بررسی چهار هزار کرمانشاهی بصورت مداوم یوگا کار می کنند.

رئیس کمیته یوگا استان کرمانشاه به زیرمجموعه های ورزش یوگا از جمله یوگای بارداری و یوگای کودکان اشاره کرد و افزود: در یوگای بارداری مادران باردار می توانند از سه ماهگی تا زمان زایمان تحت نظر مربی ویژه به ورزش یوگا بپردازند.

وی با بیان اینکه در هیچ رشته ورزشی به غیر از یوگا آموزش تخصصی به بانوان باردار داده نمی شود، عنوان کرد: تمرینات ویژه یوگای بارداری علاوه بر کمک به زایمان راحت‌تر، از نظر روحی نیز برای بانوان بسیار مفید است.

منتظر همچنین با اشاره به فعالیت 20 مربی یوگای کودکان در استان کرمانشاه، گفت: یوگای کودکان از سنین چهار تا 10 سالگی کودکان را شامل می شود.

به گفته این مسئول بیشترین مخاطبین یوگا درکرمانشاه در سنین 22 تا 45 سالگی قرار دارند.

وی همچنین به سالمندان نیز توصیه کرد دوران پیری بهتری را با انجام تمرینات کششی و تنفسی یوگا سپری کنند.

رئیس کمیته یوگای استان کرمانشاه با بیان اینکه بهترین زمان برای انجام ورزش یوگا صبح ها و عصرها است، خاطرنشان کرد: علاوه براین تاکید می شود تمرینات یوگا با شکم خالی انجام شود.

وی به تاثیرات مثبت یوگا بر روی سیستم قلبی عروقی و نیز سیستم عصبی عضلانی بدن اشاره کرد و گفت: کسانی که یوگا انجام می دهند مدیریت استرس را یاد گرفته، تمرکز خود را بالا می برند و بدن کاملا در اختیار فرد است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار