رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه اخذ هرگونه وجه بابت ارائه کارنامه دانش آموزان در مدارس دولتی را غیرقانونی دانست و از والدین خواست در صورت مشاهده چنین تخلفی از مدارس متخلف شکایت کنند.
کد خبر: ۶۲۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 17 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا یاری ، اظهار کرد: مواردی داشتیم که در برخی مدارس دولتی برای ارائه کارنامه پایان سال دانش آموزان از والدین آنها درخواست پول شده است.

وی این کار را تخلف دانست و خاطرنشان کرد: مدارس دولتی تحت هیچ عنوانی حق گرفتن پول از دانش‌آموران و والدین آنها را ندارند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه ادامه داد: افراد باید در صورت مشاهده چنین تخلفی با مراجعه به انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه از مدرسه متخلف شکایت کنند و اگر چند بار با تخلفاتی از این دست برخورد و مدارس متخلف جریمه شوند، دیگر شاهد موارد مشابه نخواهیم بود.

یاری با اشاره به شروع ثبت‌نام سال تحصیلی جدید در مدارس، تاکید کرد: در زمان ثبت نام نیز مدارس دولتی حق گرفتن وجه به هیچ عنوان از قبیل کمک هزینه، هزینه بیمه، کلاس فوق برنامه و ... را ندارند.

وی ادامه داد: کمک به مدرسه به هیچ عنوان نباید اجباری باشد و والدین فقط در صورت تمایل می‌توانند مبلغی را به عنوان کمک هزینه به مدرسه بدهند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس قانون تحصیل در تمام مقاطع رایگان است و مدراس دولتی نیز باید از این قانون تبعیت کنند.

یاری درباره مدارس غیرانتفاعی نیز اظهار کرد: این مدارس هم تعرفه مشخص دارند که فقط باید بر اساس آن عمل کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار