مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه از انعقاد تفاهم نامه با حوزه های علمیه استان با هدف توانمندسازی طلاب و خانواده های آنان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 13 June 2018

به گزارش تابناک به نقل زا روابط عمومی سازمان فنی و حرفه ای استان ،یاور محمدی در نشستی با حجت‌الاسلام صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه برادران،حجت الاسلام حجت الله فاضلی مدیر حوزه علمیه خواهران و نماینده مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کرمانشاه که در دفتر مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان برگزار شد گفت: استفاده از ظرفیت های دو طرف برای برگزاری دوره های آموزش فنی و حرفه ای وبهره مندی از توان بالقوه طلاب برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی زمینه توسعه مهارت آموزی و اشتغال را فراهم می کند.

وی اظهارداشت: توانمندسازی طلاب و خانواده های آنها با آموزش های مهارتی بر اساس استانداردها و شايستگي هاي آموزشي و شغلي سازمان فنی و حرفه ای راهکاری برای ارتقای سطح معيشت و زندگي جامعه هدف است.

محمدی گفت: این اداره کل آمادگی همکاری آموزشی با حوزه های علمیه را دارد و آموزش‌های مورد نظر پس از نیاز سنجی اولیه می‌تواند داخل حوزه و یا با توجه به نوع رشته در مراکز دولتی و یا با استفاده از ظرفیت آموزشگاه‌های آزاد اجرا شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مهارت های فنی و حرفه ای و کاربردی در کنار سایر مباحث علمی و آموزشی، در جامعه می تواند به ایجاد خوداشتغالی و درآمدزایی کمک شایانی کند، ضمن این که آموزش های مهارتی اختصاص به قشر خاصی ندارد و همه مردم می توانند از آن بهره مند شوند.

در این دیدار حجت الاسلام فاضلی، مدیریت حوزه علمیه خواهران کرمانشاه، با تاکید بر اهمیت آموزش های مهارتی، نقش آموزش های مهارتی را در راستای ارتقا و توانمندسازی طلاب و روحانیون و خانواده های آنان در راستای دسترسی به مهارت های روز برشمرد.

وی خواستار تعامل و همکاری بیش از پیش حوزه علمیه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در راستای توسعه و ترویج ارائه آموزش های مهارتی در بین طلاب و روحانیون شد.

در ادامه حجت‌الاسلام ایرانی مدیر حوزه علمیه برادران گفت: ارائه آموزش های مهارتی متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های موجود می تواند در راستای کمک به معیشت روحانیون سطح استان و همچنین ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای خانواده های آنان نقش مهم و بسزایی داشته باشد که امیدواریم با گسترش سطح همکاری ها میان دو دستگاه شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار