مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت:طرح امداد و نجات تابستانه از ابتدای تیرماه جاری با آمادگی ۲۰ پایگاه ثابت و سیار و موقت در تمام محور‌های استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۱۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 13 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک محمد رضا امیریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در نشست خبری که امروزبرگزار شد، افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور از اول  تیرماه آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: این طرح به فاصله ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر که حتما یک تیم امدادی در جاده‌ها حضور خواهند داشت با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اظهار داشت: در این طرح ۵۰۰ نفر نیروی آموزش دیده هلال احمر، یک فروند بالگرد و ۱۰۰ دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس با هدف کاهش حوادث رانندگی و کشته‌های حوادث جاده‌ای  حضور دارند.

امیریان گفت:در زلزله اخیر که در کرمنشاه رخ داد هلال احمر از هیچ کمکی دریغ نکرد و ازهمان ساعت اولیه  نیرو‌های امدادی به کمک اسیب دیدگان شتافتند.

وی تصریح کرد:میزان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده از طرف مردم ۶۴ میلیارد است که با اضافه کردن مبلغی از منابع داخلی هلال احمر، نزدیک به ۶۹ میلیارد تومان بین خانوار‌های زلزله زده توزیع شده است.

به گفته این مسئول: هلال احمر به غیر از کمک‌های نقدی و غیرنقدی که از مردم جمع‌آوری کرد، بیش از ۲۵۶ میلیارد تومان نیز در مناطق زلزله زده  استان هزینه کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تاکید کرد:برای خانوار‌های تخریبی نوع یک و دو که حدود ۳۰ هزار خانوار بودند، ۳۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی واریز کردیم و در اردیبهشت ماه امسال نیز برای همین تعداد خانوار دو میلیون تومان به حساب واریز شد که در مجموع نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان شد.

امیریان افزود:کمک‌ها و مبالغ واریزی براساس اطلاعات خانوار‌هایی است که از طریق بنیاد مسکن دریافت شده و آن‌ها نیز  بر اساس آمار پایان سال گذشته ۳۵ هزار خانوار را به ما اعلام کردند و ما طی بررسی‌هایی که داشتیم حدود پنج هزار خانوار اسم تکرای نوشته بودند.

وی اذعان داشت:، اما اخیرا بنیاد مسکن لیست جدیدی از خانوار‌هایی که منزل آن‌ها احداثی نوع یک و دو است را اعلام کرده که ۴۶ هزار خانوار هستند  و قرار است با همکاری مدیریت استان فکری به حال مابقی خانوار‌ها که پولی دریافت نکرده‌اند، بشود.

وی ابراز داشت: در این مدت ۷۰ میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی جمع‌آوری شده که آن‌ها نیز بین مردم توزیع شده است.

امیریان عنوان کرد: علاوه بر کمک‌های مردمی، حدود ۲۵۶ میلیارد تومان از سوی هلال احمر برای کمک به مردم زلزله زده طی چند ماه پس از زلزله هزینه شده است.

 

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار