مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اکنون ۶۵ میلیارد تومان از طلب چغندرکاران کرمانشاه از سال زراعی گذشته باقی مانده و در حال پرداخت است.
کد خبر: ۶۱۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 12 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،شهریار قاسمی ، اظهار داشت: مجموع خرید چغندر سال زراعی گذشته ۲۷۵ میلیارد تومان بوده که ۷۷ درصد معادل ۲۱۰ میلیارد تومان آنپرداخت شده است و پرداخت ۶۵ میلیارد تومان باقی مانده نیز در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه کشت بهاره چغندرقند در استان کرمانشاه از اواخر اسفند آغاز می‌شود و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد عنوان کرد: این کشت در شهرستان‌های معتدل سرد از جملهکرمانشاه، صحنه، هرسین و اسلام‌آباد غرب انجام می‌شود و تاکنون ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار زیر این کشت رفته است.

قاسمی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۷۰ هزار تن چغندرقند در استان تولید شود گفت: دو کارخانه قند بیستون و اسلام آباد غرب با ظرفیت ۲۷۰ هزار تن در استان فعالیت می‌کنند و با چند کارخانه مهمان خارج از استان از جمله کارخانه نقش جهان اصفهان، کارخانه قند شوش و ارخانه قند قزوین قرارداد منعقد شده است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت چغندرقند در استان امسال ۲۰۰ هکتار کاهش یافته است افزود: با توجه به اینکه وضعیت و ظرفیت کارخانه‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد با کشت‌هایمازاد بر قرارداد و کشت‌های استفاده شده از آب‌های غیرمجاز منعقد نشده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سطح زیر کشت چغندرقند در سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار با ۷۷۵ هزار تن تولید بوده است بیان کرد: درمناطق گرمسیری استان از جمله گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب به منظور استفاده از آب‌های پاییز و زمستان کشت چغندرقند در پاییز انجام می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه حدود ۱۷۵ هکتار سطح زیر کشت چغندرقند در استان وجود دارد گفت: حدود ۸۵۰۰ تن چغندرقند از این سطح تولید می‌شود که از این میزان سطح عملیات برداشتدر ۱۷۰ هکتار انجام شده که اقدام مناسبی در دوران کم‌آبی است.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار