یک کارشناس حوزه صنایع دستی گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر شاهد شکوفایی و نوآوری در صنایع دستی استان کرمانشاه هستیم.
کد خبر: ۶۱۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 12 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمد ثمری، با اشاره به قدمت چند هزار ساله صنایع دستی کرمانشاه، اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته به واسطه مدیریت های غلط، صنایع دستی استان رو به افول رفت.

وی تصریح کرد: افول صنایع دستی استان به شکلی بود که حتی برخی از راسته بازارهای مهم بازار سنتی کرمانشاه که تولیدکنندگان صنایع دستی مهمی بودند همچون راسته بازار سراج ها، صندوق سازها، آهنگرها، حلبی سازها، صندوق سازها و ... تغییر کاربری دادند.

کارشناس پژوهش هنر و صنعتگر صنايع دستي تاکیدکرد: همچنین بی توجهی به صنایع دستی و رویکرد واردات صنایع دستی چینی باعث شد که صنایع دستی که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است، کمرنگ شوند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه صنایع دستی، عنوان کرد: آنچه امروز ما به عنوان میراث فرهنگی از آن یاد می کنیم و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند، صنعت و مصنوع دست هنرمندان صنعتگر در گذشته بوده است.

ثمری افزود: صنعتگران ما جزو میراث فرهنگی ما هستند که باید به آنها بها دهیم، چرا که آنها میراث فرهنگی را خلق می کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت صنایع دستی کرمانشاه طی سالهای اخیر اقدامات سازنده ای را جهت احیاء و توجه بیشتر به صنایع دستی استان آغاز کرده، گفت: امروز شاهد شکوفایی و نوآوری در صنایع دستی استان کرمانشاه هستیم.

کارشناس پژوهش هنر و صنعتگر صنايع دستي تشریح کرد: یکی از دلایلی که شهری مانند اصفهان به پایلوت گردشگری تبدیل شده، نقش پررنگ صنایع دستی در این استان و ارزش هنری والای آنها است، مسئله ای که ما نیز باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم کرمانشاه را معرفی کنیم باید هنر و صنعت آن معرفی شود تا ایجاد اشتغال و نیز جذب گردشگر داشته باشیم.

ثمری با بیان اینکه صنایع دستی کرمانشاه بویژه در سال حمایت از کالای ایرانی نیاز به حمایت مسئولین استانی دارند، افزود: همچنین ضروری است در بحث بسته بندی و دانش بنیان کردن صنایع دستی اقداماتی را با همکاری بخش خصوصی انجام دهیم.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار