مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه حتما نیازمند یک بازارچه فروش مستقیم محصولات شیلاتی است.
کد خبر: ۶۱۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 12 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سید فرزاد افضلی از جای خالی بازارچه فروش مستقیم محصولات شیلاتی در کرمانشاه یاد کرد و افزود: اینچنین بازارچه‌هایی در بسیاری از استان‌های ساحلی و غیرساحلی دیگر وجود دارد.

وی ادامه داد: در این بازارچه باید غرفه‌های متعددی برای عرضه محصولات مختلف شیلات شامل ماهیان گرمابی، ماهیان سردآبی، ماهیان خاویاری، میگو... وجود داشته باشد.

به گفته این مسئول، باید یک کارشناس محصولات شیلاتی نیز در بازارچه داشته باشیم که محصولات شیلاتی و مزایای آن را به مردم معرفی کند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه معتقد است، راه‌اندازی این بازارچه به ایجاد اشتغال، فروش محصولات آبزی پروری داخل استان، بالا رفتن سرانه مصرف آبزیان و... در کرمانشاه کمکخواهد کرد.

افضلی یادآوری کرد: وقتی بازارچه عرضه مستقیم محصولات آبزیان داشته باشیم، این محصولات با کیفیت بسیار بهتری به دست مردم می‌رسد تا اینکه طی چند مرحله یخ زدن و با کیفیتپایین به دست مصرف کننده برسد.

وی با بیان اینکه آبزیان در مراکز عرضه مستقیم حدود ۳۰ درصد ارزانتر به دست مردم می‌رسد، بیان کرد: واسطه‌ها آبزیان را چند هزار تومان ارزانتر از سر مزارع پرورش ماهی می‌خرند و با قیمت بالاتر به مردم می‌فروشند.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه مهمترین مشکل کنونی عدم راه‌اندازی بازارچه عرضه مستقیم محصولات شیلات در کرمانشاه را نداشتن مکان مناسب دانست و گفت: برخی بخش‌ها مانندشهرداری، تعاون روستایی و... مراکزی در اختیار دارند که می‌توانند آن را با حداقل قیمت در اختیار بخش خصوصی قرار دهند.

افضلی راه‌اندازی بازارچه عرضه محصولات شیلات را نیازمند همکاری شهرداری، استانداری، فرمانداری، اتاق بازرگانی و سازمان میادین و مشاغل شهری دانست.

وی تاکید کرد: باید پیگیری کنیم که چند غرفه فروش محصولات آبزیان کرمانشاه را نیز در میادین میوه و مشاغل شهر‌های دیگر مانند تهران داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار