دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: از آنجایی که بازار کرمانشاه کشش فروش یازده هزار تخته فرش پرونده موسوم به "گلیم وگبه" را ندارد، در حال مذاکره برای فروش این اموال در استانهای دیگر هستیم.
کد خبر: ۶۱۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 12 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدحسین صادقی ، با اشاره به سرعت در پروسه رسیدگی به پرونده گلیم و گبه کرمانشاه در مراحل تحقیق، تعقیب، دادرسی، صدورحکم و قطعیت آن، اظهار کرد: فرآیند دادرسی این پرونده درحال حاضر تقریبا خاتمه یافته و پرونده باصدور حکم قطعی به اجرای احکام واصل شده است.

وی افزود: متهم اصلی این پرونده دارای دو فقره محکومیت است و از حیث اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس و نیز از حیث کلاهبرداری مشدد به 10 سال حبس، ردمال و دو برابر جزای نقدی به نفع صندوق دولت محکوم شده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه حجم نقدینگی اخذ شده از مردم توسط متهم در این پرونده 238 میلیارد تومان است، گفت: از آنجایی که بخش قابل توجهی از این پول ها به اموال تبدیل شده، تبدیل مجدد آنها به پول نقد به راحتی امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: متهم بیش از یازده هزار تخته فرش خریداری کرده که فرآیند فروش این فرش ها کار زمانبری است و بازار کرمانشاه نیز کشش آن را ندارد، لذا درحال رایزنی هستیم تا زمینه ای فراهم کنیم این تعداد فرش را در جای دیگری به فروش برسانیم.

صادقی اضافه کرد: باتوجه به اینکه کار فروش اموال ادامه دارد، نمی توانیم زمان دقیقی برای اعاده اموال مالباختگان اعلام کنیم.

مدعی العموم کرمانشاه با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت های قانونی استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم اموال گردآوری شده را به پول تبدیل کنیم، گفت: تقسیم اموال بین مالباختگان به تناسب وجوه گردآوری شده و بصورت عادلانه با فرمولی دقیق خواهد بود که آن را به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار