رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه از ساماندهی ورودی منطقه حفاظت شده بیستون "چالابه" خبر داد که بر اساس این طرح امکاناتی در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۱۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 12 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدحسین فلاحتی  اظهار کرد: منطقه حفاظت شده بیستون یا چالابه محدوده‌ای به وسعت حدود ۵۴ هزار هکتار است که به لحاظ پوششگیاهی غنی، طبیعت بکر و گونه‌های جانوری موجود در این منطقه، همواره مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این منطقه امکانات اولیه برای استفاده گردشگران نداشتیم و بسیاری از مردم درخواست داشتند خدمات و امکانات اولیه‌ای برای این منطقه در نظر گرفته شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه سازمان محیط زیست نمی‌تواند مناطق تحت مدیریت خود را برای ایجاد خدمات گردشگری به بخش خصوصی واگذار کند، تاکیدکرد: در نهایت بنا شد خود محیط زیست امکانات اولیه گردشگری در ورودی منطقه چالابه برای مردم فراهم کند.

فلاحتی یکی از مهمترین کار‌هایی که قرار است در این منطقه انجام شود را ایجاد پارکینگ به وسعت دو هکتار اعلام کرد و ادامه داد: با احداث این پارکینگ دیگر هیچ خودرویی حق بالارفتن در منطقه حفاظت شده را نخواهد داشت.

به گفته فلاحتی قرار است در کنار پارکینگ خدماتی مانند سرویس بهداشتی و آبرسانی برای شرب نیز انجام شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: این خدمات فقط در بخش ورودی منطقه ایجاد خواهد شد و دخل و تصرف چندانی در مناطق بالادست ایجاد نمی‌کنیم.

فلاحتی از بررسی برآورد اولیه اجرای این طرح خبر داد و عنوان کرد: پس از مشخص شدن هزینه‌ها و تامین اعتبار کار اجرایی آغاز خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد، پارکینگ و خدمات اولیه تا پایان امسال در منطقه چالابه اجرایی شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: بعد از اینکه طرح پارکینگ و امکانات اولیه اجرا شد، سراغ سایر طرح‌های گردشکری در این منطقه می‌رویم.

فلاحتی معتقد است، منطقه حفاظت شده چالاله یک ظرفیت بزرگ گردشگری است که باید امکانات لازم برای استفاده مردم در آن فراهم شود، اما در عین حالا از منطقه حفاظت‌های لازمنیز به عمل آید تا آسیبی به محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه وارد نشود.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار