کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به وجود 23 استخر فعال در کرمانشاه، گفت: همه این استخرها تحت نظارت بوده و پاک هستند.
کد خبر: ۶۱۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 12 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،بهمن خدادادیان ، با اشاره به وجود 25 استخر در شهرستان کرمانشاه، گفت: از این تعداد 23 استخر فعال هستند که به طور دایم کار نظارت بر آنها انجام می شود.

وی افزود: در بازدیدهای امسال از استخرهای کرمانشاه برای سه استخر اخطار پلمب صادر شد که نهایتا بعد از مهلت 48 ساعته جهت رفع مشکلات، دو استخر رفع مشکل کرده و تنها یک استخر پلمب شد.

این کارشناس بهداشت محیط یادآور شد: برخی از این استخرها جهت صرفه جویی در هزینه ها از کپسول گاز کلر برای گندزدایی استخر استفاده می‌کردند که این کار ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: کپسول گاز کلر گندزدایی قوی دارد، اما مانند یک بمب شیمیایی عمل میکند و در صورت نشت گاز کلر از آن، تمام افراد را تا شعاع 300 متری مسموم کرده و در صورت تاخیر در مداوا حتی می تواند مرگ افراد را رقم بزند.

این کارشناس بهداشت محیط با اشاره به افزایش مراجعات به استخرها بعد از ماه مبارک رمضان، گفت: در این زمان نظارت های بهداشتی بر استخرها تشدید خواهد شد.

وی وضعیت ساختاری استخر به لحاظ وضعیت رختکن، موتور خانه، سرویس های بهداشتی و میزان نور و تهویه را از جمله موارد مهم مد نظر در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از استخرها عنوان کرد.

خدادادیان افزود: علاوه بر این نمونه برداری های شیمیایی و میکروبی از آب استخرها بطور منظم در بازرسی ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمونه برداری شیمیایی هر شش ماه یکبار انجام می‌شود، گفت: نمونه برداری میکروبی نیز هر دو هفته یکبار و بعد از ماه مبارک به دلیل افزایش مراجعات هر هفته انجام می شود.

این کارشناس بهداشت محیط گفت: در صورت وجود آلودگی مدفوعی بلافاصله استخر تا رفع آلودگی تعطیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق موارد اعلام شده از هر شش مراجعه کننده به استخر یک نفر در آب آن ادرار می‌کند، گفت: سوزش چشم در استخر ناشی از کلر نیست و به دلیل وجود ادرار در آب است که این موارد در بازرسی از استخرها بسیار حائز اهمیت است.

خدادادیان افزود: در کنار اینها بحث عمق مناسب استخر و وجود تجهیزات نجات غریق نیز در بازرسی کارشناسان لحاظ می شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار