رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: پردیس سینمایی استاندارد در استان کرمانشاه وجود ندارد و نیازمند توجه بخش دولتی و خصوصی است.
کد خبر: ۶۱۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 11 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،افشین آزادی  با اشاره به اینکه دو سینمای پیروزی و آزادی در استان کرمانشاه فعال است اظهار داشت: سینما پیروزی به دلیل داشتن سازه قدیمی در زلزله اخیر نیز صدمات جدی را متحمل شد و به ناچار سینما را تخریب کردیم و اکنون کارهای مطالعاتی آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه پردیس سینمایی استانداردی در استان کرمانشاه وجود ندارد عنوان کرد: تلاش می‌شود سازه‌ای که در سینما پیروزی ساخته می‌شود دارای سه پردیس سینمایی مناسب باشد و مسائل جانبی همچون پارکینگ و رستوران نیز در آن تعبیه شود و با توجه به اینکه در کرمانشاه پلاتو نمایش وجود ندارد در این پروژه نیز در نظر گرفته شده است.

آزادی متراژ سینما پیروزی را حدود 1000 متر عنوان کرد و گفت: براساس طراحی انجام شده این سازه در ابتدا در چند طبقه ساخته می‌شود و مسیر توسعه ساخت این سینما با مسیر بهره‌برداری مجزا است که بتوان با درآمدزایی خود سینما طبقات بالاتر را ساخت و تجهیز کرد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه سینما پیروزی را با توجه به موقعیت جغرافیای می‌توان به عنوان قطب فرهنگی و هنری کرمانشاه معرفی کرد افزود: بودجه‌ها و اعتبارات کشور برای کلید خوردن طرح‌های جدید ضعیف شده است و بخش خصوصی و دولتی هر دو باید برای ارتقای جایگاه سینمایی استان کرمانشاه تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه سینما آزادی کرمانشاه به عنوان یک سینمای قدیمی بهسازی شده دارای یک سالن سینمایی است که نمایش چند فیلم در یک سالن دشوار است گفت: فروش بلیت در سینما آزادی در فروردین ماه امسال بی‌سابقه‌ بود و وجود دو فیلم مصادره و به وقت شام سبب رونق سینما شد و بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی برای تبلیغ این فیلم‌ها کمک کردند.

آزادی از تلاش برای راه‌اندازی سینمای سیار به‌ویژه برای استفاده مناطق محروم خبرداد و عنوان کرد: در صورت مراجعه هر مجموعه‌ مردمی و نهادی و درخواست برای استفاده از مجموعه‌ای از خدمات سینما تخفیفات ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رایزنی برای ارائه تسهیلات به مالک خصوصی سینما استقلال کرمانشاه در حال انجام است گفت: کار مطالعاتی سالن سینمایی شهر سرپل‌ذهاب آغاز شده و در صورت جلب نظر مسئولان شهرستانی و استانی کار آغاز می‌شود و موضوع سینمای سیار نیز در شهرستان‌‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه بهای بلیت سینما آزادی نسبت به کشور کمتر و معادل 8000 تومان است و سه‌شنبه‌ها به صورت نیم‌بها است افزود: سینماهای حوزه هنری استان کرمانشاه در کشور در جایگاه متوسط به بالا قرار دارند و این استان جز 15 استان برتر کشور در حوزه سینمایی است.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار