مدیر امور آب شهرستان کرمانشاه دبی چشمه تاقبستان در فصل بهار امسال را حدود 3600 لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: وضعیت این چشمه امسال مناسب است و احتمال خشک شدن آن در فصل تابستان بعید به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۶۱۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 11 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مرتضی حسن‌آبادی ، با اشاره به وضعیت چشمه‌ها و سراب‌های کرمانشاه، اظهار کرد: دبی چشمه تاقبستان در بهار امسال 3600 لیتر در ثانیه بوده که برای این فصل بیانگر آبدهی مطلوبی است.

وی آبدهی بالای این چشمه را مربوط به بارندگی‌های خوب بهار دانست که به سرعت تاثیر خود را در چشمه‌هایی مانند تاقبستان نشان می‌دهد و یادآوری کرد: چشمه تاقبستان به دلیل وضعیت کارستی بالادست به سرعت نسبت به بارندگی‌ها واکنش نشان می‌دهد، یعنی با کاهش بارندگی کم آب می‌شود و به محض شروع بارندگی طغیان می‌کند.

مدیر امور آب شهرستان کرمانشاه با اشاره به سابقه خشک شدن چشمه تاقبستان در سال 94، یاداوری کرد: با توجه به وضعیت کنونی دبی این چشمه، خشک شدن آن در فصل تابستان بعید به نظر می‌رسد.

حسن‌آبادی دبی سراب نیلوفر کرمانشاه را نیز در فصل بهار امسال 1100 لیتر در ثانیه عنوان کرد و ادامه داد: سراب نیلوفر نیز در وضعیت خوبی به سر می‌برد و برداشت آب از پایین دست آن نیز محدود شده است.

وی تاکید کرد: البته وضعیت سراب نیلوفر به شدت گرمای هوا در تابستان پیش رو نیز بستگی دارد.

مدیر امور آب شهرستان کرمانشاه دبی سراب یاوری کرمانشاه را نیز در فصل بهار امسال 400 لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: سراب یاوری معمولا در این ایام سال دبی کمی دارد و خیلی پرآب نمی‌شود.

حسن‌آبادی شرایط کنونی سراب یاوری را نیز در وضعیت متعادل اعلام کرد که ممکن است در فصل تابستان پیش رو دبی آن بسیار پایین‌تر بیاید.

وی خاطرنشان کرد: البته کم آبی سراب یاوری بسیار شایع‌تر از سایر سراب‌های کرمانشاه است.

به گفته این مسئول، در مجموع به دلیل بارندگی‌های خوبی که در بهار امسال داشتیم دبی چشمه‌ها و سراب‌های استان بسیار بهتر از سال‍های گذشته است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار