معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: صنایع دستی استان نیازمند بروز رسانی و کاربردی شدن است.
کد خبر: ۶۱۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 11 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،پروانه حیدری به مناسبت هفته صنایع دستی  بااشاره به فعالیت ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: این هنرمندانکه ثبت سامانه شده اند، در ۶۰ رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

وی به منسوخ شدن برخی از رشته‌های صنایع دستی طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: رشته‌هایی همچون شال بافی و مَرس بافی منسوخ شده و رشته هایی، چون نمدمالی، قلم زنیو ارغوان بافی نیز در حال منسوخ شدن هستند.

معاون صنایع دستی استان با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه به منظور احیاء و پیشگیری از منسوخ شدن این رشته‌ها برنامه‌هایی را در دستورکار قرار داده، عنوان کرد:

شال بافی و مَرس بافی از جمله رشته‌های بومی روستا‌های هجیج و نودشه هستند که از سال گذشته برنامه آموزش و احیاء این رشته‌ها را در این دو روستا اجرا کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای سایر رشته‌های درحال منسوخ شدن نیز کلاس‌های آموزشی را در سطح استان برگزار کرده و در تلاشیم تا جوانان خلاق و علاقمند را به این رشته‌ها وارد کنیم.

حیدری افزود: علاوه براین، تعدادی از علاقمندان به رشته ارغوان بافی را به جزیره قشم بردیم تا با الگو‌ها و طرح‌های روز ارغوان بافی آشنا شوند.

وی با تاکید براینکه صنایع دستی استان نیازمند بروز رسانی است، عنوان کرد: درکنار توجه به بحث آموزش، برای رونق صنایع دستی استان باید نیاز‌ها و سلیقه بازار را شناسایی کنیم ومطابق با آن‌ها به تولید صنایع دستی بپردازیم.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: همچنین باید تلاش کنیم تا صنایع دستی را بصورت کاربردی وارد زندگی مردم کرده و آن را از حالت تزیینی و فانتزی خارج کنیم.

وی بابیان اینکه هنرمندان صنعتگر کرمانشاه دربحث بروزرسانی صنایع دستی بسیار خوب عمل کرده اند، اضافه کرد: همچنین درخصوص بازاریابی در فضای مجازی نیز تاکنون اقداماتخوبی انجام شده، هرچند که اکثر هنرمندان صنعتگر استان به شیوه سنتی عادت کرده اند، اما با گذشت زمان این موضوع جا خواهد افتاد چرا که به رونق صنایع دستی استان کمک خواهدکرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار