سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه، از کشف و ضبط ۹۰۰ کیلوگرم انواع گوشت ناسالم از ۲ باب مغازه قصابی در این شهرستان در روز‌های تعطیل هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۱۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰ 11 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه؛ دکتر صیاد غلامی در این ارتباط افزود: این ۲ باب مغازه قصابی اقدام به کشتار غیرمجاز دام می‌کردند و به این دلیل تعطیل و گوشت موجود در آن‌ها ضبط شد.

وی مقابله با بیماری‌های استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را ۲ وظیفه اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است هیچ گونه اغماضی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار مشمول برخورد‌های سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی خواهد شد.

غلامی یادآوری کرد: گوشت‌هایی که خارج از شبکه عرضه می‌شود ممکن است بهای پایین تری داشته باشد، اما تهدید جدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود، زیرا امکان هیچ گونه نظارت بهداشتی و شرعی بر این گوشت‌ها وجود ندارد.

به گفته او، مردم باید توجه کنند گوشت قرمز حتما مهر دامپزشکی داشته باشد و گوشت مرغ نیز در بسته بندی با تاریخ مصرف مشخص عرضه شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه با بیان اینکه عرضه گوشت از پیش چرخ شده تخلف است، گفت: گوشت باید حتما در حضور مشتری چرخ شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می‌کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، تصریح کرد: شهروندان هم می‌توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار