دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه از رده استان‌های با شیوع بالای مصرف مواد مخدر خارج شد.
کد خبر: ۶۱۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 10 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،علی شمشیری ، اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از نظر عملکرد، در زمره یکی از استان‌های برتر کشور قرار گرفته است.

شمشیری اظهار داشت: همچنین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در حوزه پژوهش رتبه برتر کشور را کسب کرد که در استان این توفیق بی سابقه بوده است.

شمشیری ادامه داد: همچنین از مجموع 2400 سازمان مردم نهاد، تعداد 5 سازمان به عنوان برگزیده انتخاب شدند که از این تعداد 3 سازمان در حوزه کارآفرینی فعالیت داشته است و همچنین استان کرمانشاه نیز یکی از این پنج سازمان مردم نهاد برتر کشور می‌باشد.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب انجام شده در راستای اجرای مواد 13 و 14 قانون مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ما طرحی در خصوص قطع ارتباط خرده فروشان، معتادان و باندهای کلان در استان اجرا کردیم که پس از عملیاتی شدن و توفیق موثر، از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری به عنوان یک طرح الگو به سراسر کشور ابلاغ شد.

وی توضیح داد: در سنوات قبل با رشد سرسام آور در بحث دستگیری ها در استان مواجه بودیم اما با پای کار آمدن دستگاهای اطلاعاتی و نیروی انتظامی اقدام به شناسایی قاچاقچیان دانه درشت ها و سرکردگان باندها نمودیم و این قاچاقچیان را قبل از ورود به شهر و قبل از توزیع مواد، دستگیر کردیم و لذا کشفیات ما رشد قابل توجهی داشته است.

شمشیری همچنین بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، ورودی پرونده‌های مربوط به حوزه مواد مخدر به دادگستری و همچنین ورودی به زندان نیز کاهش یافته است و با شدت و قاطعانه برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان دانه درشت را ادامه خواهیم داد.

وی همچنین اظهار داشت: اوایل دولت یازدهم، نرخ شیوع مواد مخدر در استان کرمانشاه یک درصد از متوسط کشوری بالاتر بود اما با تلاش‌های صورت گرفته هم اکنون به زیر متوسط کشوری رسیده است و کرمانشاه از رده استان‌های با شیوع بالای مصرف مواد مخدر خارج شد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار