سرپرست آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: ۳۵۰ روستای استان کرمانشاه تا دو ماه آینده و با افزایش دمای هوا نیازمند آبرسانی سیار هستند.
کد خبر: ۶۱۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴ 10 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،فرامرز شوهانی، با اشاره به اینکه اکنون ۱۳۹ روستای استان کرمانشاه آبرسانی سیار می‌شوند اظهار داشت: تا دو ماه آینده و با افزایش دماآبرسانی سیار روستا‌ها در استان به ۳۵۰ روستا افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این روستا‌ها هرچند در سطح استان پراکند هستند، اما بیشتر در اطراف شهرستان کرمانشاه قرار دارند عنوان کرد: این روستا‌ها شبکه آبرسانی و منابع تأمین آب مطمئنندارند.

شوهانی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی برای تعدادی از این روستا‌ها تعریف شده، اما اعتبار لازم تخصیص نیافته است گفت: آبرسانی به ۲۰۰ روستا از محل اعتبارات صندوق توسعهملی در دستور کار قرار گرفته است و تا دو یا سه ماه آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخی از این روستا‌ها دارای جمعیتی کمتر از ۲۰ خانوار هستند افزود: تعداد کل روستا‌های استان ۲۸۸۸ روستا است که از این تعداد ۱۷۵۶ روستا بالای ۲۰ خانوار و۸۴۸ روستا زیر ۲۰ خانوار و ۲۸۴ خالی از سکنه است.

سرپرست آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت: تعداد کل روستا‌های تحت پوشش در سطح استان ۱۷۶۲ روستا است که از این تعداد ۱۳۶۶ روستا بالای ۲۰ خانوار و تعداد۳۹۶ روستا زیر ۲۰ خانوار هستند.

وی خشکسالی‌های پی در پی، افزایش مصرف آب و کمبود منابع را از جمله دلایل بروز کم‌آبی در مناطق روستا‌های استان عنوان کرد و گفت: امید داریم روستاییان با مدیریت مصرفبهینه آب شرکت آبفار را در خدمات‌رسانی مطلوب یاری کنند.

شوهانی با بیان اینکه در فصل گرما بسیاری از روستا‌ها به‌دلیل عدم مصرف درست منابع آبی خود را از دست می‌دهند و چاه‌ها و چشمه‌های آن‌ها خشک می‌شود، افزود: روستاییان درنهایت مجبور به استفاده از منابع آب غیرمطمئن می‌شوند بنابراین ضرر اول عدم صرفه‌جویی در مصرف آب متوجه خود آن‌ها است.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار