معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: هنرمندان صنایع‌دستی استان کرمانشاه در سراسر استان از مکانی ثابت برای بازارچه صنایع‌دستی محروم هستند.
کد خبر: ۶۱۷۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 10 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،پروانه حیدری  با اشاره به اینکه اکنون دو نمایشگاه صنایع‌دستی ثابت در استان کرمانشاه فعال است اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللیصنایع‌دستی نیز بعد از ماه رمضان از یکم تا هفتم تیر ماه با حضور صنعتگرانی از سراسر کشور در محل نمایشگاه‌های دائمی استان واقع در پارک شاهد برپا می‌شود.

وی از برپای نمایشگاه آثار قرآنی از امروز و به مدت هفت روز در تکیه بیگلربیگی خبرداد و عنوان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان نیز همایش تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی ودریافت‌کنندگان نشان ملی و گواهی کیفیت کالا با حضور رئیس سازمان برگزار می‌شود.

حیدری با بیان اینکه میزان صادرات صنایع‌دستی در سال گذشته ۱۸ میلیون دلار و صادرات فروردین ماه امسال دو میلیون دلار بوده است گفت: واردات صنایع‌دستی به صورت قاچاقدر کشور وجود دارد، اما با وجود اینکه این موضوع در استان کرمانشاه کمتر وجود دارد تمهیداتی برای جلوگیری از آن اندیشیده شده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره تسهیلات اعطا شده به صنعتگران صنایع‌دستی استان بیان کرد: تسهیلات روستایی بنا بر نوع طرح به روستاییانپرداخت می‌شود و محدودیتی برای پرداخت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای پرداخت تسهیلات فراگیر به صنعتگران با سود ۱۰ درصد در حال انجام است افزود: اکنون تسهیلاتی با عنوان مشاغل خانگی نیز با سود چهار درصددر حال پرداخت است و با توجه به نوع طرح محدودیتی برای پرداخت وجود ندارد.

حیدری با اشاره به اینکه اعتبارات حوزه صنایع‌دستی استان در سال گذشته دو برابر سال ۹۵ بود گفت: با استفاده از این اعتبارات ۱۳۰۰ نفر در بخش شهری و روستایی در استان درحال آموزش هستند در حالی که در سال ۹۴ و ۹۵ به دلیل نبود اعتبارات این اقدام انجام نشد.

وی با بیان اینکه نبود بازارچه ثابت در سراسر استان برای فروش تولیدات از مشکلات پیش‌روی صنعتگران استان است عنوان کرد: پرداخت یارانه برای حضور صنعتگران استان درنمایشگاه‌های صنایع‌دستی خارج از کشور ضروری است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار