مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: تعداد زائران حج تمتع امسال استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۱۷۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 10 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،حامد دارابی  با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰۰ کرمانشاهی به حج تمتع اعزام شدند اظهار داشت: امسال ۱۱۳۰ زائر به حج تمتع مشرف می‌شوند که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت حج تمتع برای امسال عنوان کرد: قیمت سفر حج تمتع امسال با توجه به نوسانات ارزی افزایش یافته، اما این افزایش قیمت متناسب با افزایش ارز نبوده و بسیار کمتر از آن بوده است.

دارابی با بیان اینکه اعزام به حج تمتع در کل کشور از ۲۷ تیر ماه و از ایستگاه کرمانشاه در بازه زمانی بین ۹ تا ۱۱ مرداد ماه آغاز می‌شود گفت: علاوه بر ۱۱۳۰ زائر کرمانشاهی یک کاروان ۱۶۵ نفری از استان ایلام و یک کاروان ۱۳۵ نفری نیز از استان لرستان از طریق فرودگاه کرمانشاه اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه افزود: ۱۱۳۰ زائر حج تمتع استان کرمانشاه در قالب هشت کاروان شامل پنج کاروان اهل تشیع و سه کاروان اهل تسنن مشرف می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه «حج، تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» به عنوان شعار حج تمتع امسال انتخاب شده است گفت: در این راستا برنامه‌هایی برای قبل، حین و بعد از سفر زائران در نظر گرفته شده و همچنین بسته‌های فرهنگی برای بعد از سفر تدارک دیده شده است.

دارابی با بیان اینکه با افتتاح یک دفتر زیارتی جدید در استان اکنون ۱۸ دفتر زیارتی و بیش از نیاز استان فعالیت می‌کنند بیان کرد: این دفاتر برای رسیدگی به امور عتبات عالیات و عمره مفرده است که البته عمره مفرده اکنون در حالت تعلیق قرار دارد.

وی درباره وضعیت مرز خسروی گفت: در صورت بازگشایی مرز خسروی در شهریور ماه و اجازه تردد برای عتبات عالیات آمادگی اعزام زائران هشت تا ۱۰ استان کشور از طریق استان کرمانشاه وجود دارد.

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار