سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه اکنون در شرایط ورشکستگی قرار دارد، اما اگر سرمایه گذار پای کار بیاید می‌توان آنرا یک ماهه راه اندازی کرد.
کد خبر: ۶۱۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 10 June 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا ، محسن رستمی،در جریان بازدید استاندار کرمانشاه از کارخانه اسیدسیتریک اظهار کرد: کارخانه اسید سیتریک از اواخرسال ۸۵ کار خود را در کرمانشاه آغاز کرد و در مرداد سال ۸۹ تعطیل شد.

وی افزود: سرمایه گذاری اولیه این طرح ۱۷.۵ میلیون یورو تسهیلات ارزی و حدود ۳۰ میلیارد تومان سرمایه ریالی است که به نرخ کنونی به ۱۰۰ میلیارد تومان هم می‌رسد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح بر اساس نیاز روز اسیدسیتریک کشور که حدود ۱۲ هزار تن بود احداث شد، ادامه داد: بخشی ازمحصولات تولیدی این واحد به کشور‌های اروپایی هم صادر می‌شد.

به گفته این مسئول این واحد در زمان تولید برای نزدیک به ۲۶۰ نفر اشتغالزایی داشت.

رستمی سرمایه گذار این پروژه را شرکت شستا اعلام کرد و یادآور شد: تمام مشکل کنونی این پروژه عدم اراده سرمایه گذار است که باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: این واحد از سال ۹۰ به تملک بانک کشاورزی درآمد و اکنون نیز در شرایط ورشکستگی قرار دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از اوورهال این واحد در سال ۹۳ با اعتبار حدود ۱۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: کارخانه آماده کار بود، اما به بهانه‌هایمختلف از جمله سرمایه در گردش، واردات اسیدسیتریک خارجی و ... کار به تعویق افتاد.

وی معتقد است، راه اندازی این واحد کار زیادی نیاز ندارد و اگر سرمایه گذار پای کار باشد می‌توان یک ماهه اسیدسیتریک کرمانشاه را راه اندازی کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار