مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از راه اندازی مرکز «کاهش طلاق» در استان از ابتدای تیرماه خبر داد.
کد خبر: ۶۱۷۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 10 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،دکتر امید قادری ، با بیان اینکه کرمانشاه جزو استانهای با شیوع بالای طلاق است، گفت: یازده استان کشور شیوع بالای طلاق دارند که کرمانشاه نیز جزو آنهاست.

وی با اشاره به کاهش طلاق در استان در سال گذشته، گفت: برای سنجش طلاق از نسبت ازدواج به طلاق استفاده می‌شود و با توجه به کاهش ازدواج در استان در سال گذشته این امر موجب شد کاهش طلاق استان در همان سال به چشم نیاید.

قادری تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به این نوع سنجش ضرورت دارد در کنار بحث کاهش طلاق اهتمام ویژه ای نیز به بحث افزایش ازدواج در استان داشته باشیم.

وی به اجرای طرح های متنوع کاهش طلاق در استان اشاره کرد و افزود: با همکاری دادستان، کلینیک کنترل خشم و مهارت های زندگی در محل دادسرای استان راه اندازی شده است.

قادری افزود: پرونده های اختلافات خانوادگی، طلاق و... به این مرکز ارجاع شده و افراد تحت مشاوره قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: این اقدام تاثیر خوبی در کاهش طلاق و اختلافات خانوادگی داشته و سال گذشته موجب سازش حدود دوهزار پرونده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه از راه اندازی مرکز کاهش طلاق و سامانه الکترونیکی کاهش طلاق در استان خبر داد و افزود: این مرکز امسال در استان راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پایلوت این طرح در مشهد، گفت: امسال این مرکز در یازده استان کشور راه اندازی می‌شود.

قادری از فعالیت این مرکز در کرمانشاه از ابتدای تیرماه امسال خبر داد و افزود: مکان این مرکز در بلوار بهزیستی روبروی اداره کل بهزیستی فراهم شده و از ابتدای تیرماه کار خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این مرکز افرادی که برای طلاق مراجعه می کنند پیش از رفتن به دادگاه و قبل از اقدام برای طلاق در همان مرحله ابتدایی 45 روز تحت نظر مشاور قرار می گیرند و در صورت نیاز این مدت برای 45 روز دیگر تمدید می شود.

قادری افزود: معتقدیم چنانچه زوجین پیش از هر اقدامی برای طلاق تحت مشاوره خوب قرار بگیرند می تواند تاثیر بسیاری در کاهش آمار طلاق داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه 80 درصد موارد طلاق در پنج سال اول زندگی رخ می دهد، گفت: این امر نشان دهنده ضعف مهارت های زندگی میان زوجین است و باید این آموزش ها قبل و حین ازدواج تقویت شود.

قادری افزود: در حاضر آموزش مهارت های زندگی در قالب برنامه های مختلف در حال اجرا است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: همچنین در طرح دیگری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زوجینی که برای آزمایش پیش از ازدواج مراجعه می کنند شش ساعت در اختیار مشاور جهت تقویت مهارت های زندگی قرار می گیرند.

 

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار