مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال میزان خرید گندم از گندمکاران استان به بیش از ۷۰۰ هزار تن برسد.
کد خبر: ۶۱۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 10 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا ،مظفر رحیمی ، با اشاره به فعالیت ۷۸ مرکز خرید گندم در سطح استان، گفت: سال گذشته ۷۰ مرکز کار خرید گندم مازاد بر نیازکشاورزان را بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه امسال نیمی از بهای گندم خریداری شده از کشاورزان بلافاصله بعد از تحویل به حساب کشاورزان واریز و نیم دیگر آن ظرف چند ماه به حساب کشاورزان واریزخواهد شد، گفت: تاکنون بیش از سه میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال پول گندم به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه رطوبت گندم در زمان برداشت نباید بالاتر از ۱۲ درصد باشد، از گندمکاران خواست برای برداشت گندم تعجیل نکنند، زیرا گندم‌های با رطوبت بالا توسطمراکز خرید خریداری نخواهد شد.

رحیمی اضافه کرد: امسال بارندگی‌های خوب بهاره باعث افزایش رطوبت گندم شده که در صورت برداشت و انبار گندم با رطوبت بالا در سیلوها، کپک زدگی ایجاد خواهد شد که اینموضوع بر کیفیت گندم اثر منفی خواهد گذاشت.

رحیمی سپس با اشاره به ظرفیت خالی بیش از ۷۵۰ هزار تنی سیلو‌های استان برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گفت: هیچ کمبودی از نظر فضای ذخیره برای خرید گندم مازادبر نیاز گندمکاران استان نداریم.

رحیمی با بیان اینکه سال گذشته برداشت و خرید گندم از کشاورزان از ۲۵ اردیبهشت ماه آغاز شد، افزود: امسال به دلیل بارندگی‌های شدید بهاره شاهد برداشت دیرتر گندم از مزارعاستان بودیم.

کلزاکاران استان کرمانشاه دغدغه تحویل محصول نداشته باشند

رحیمی در ادامه اشاره‌ای هم خرید کلزا از کلزاکاران استان داشت و افزود: برداشت کلزا تقریبا همزمان با آغاز برداشت گندم و از اوایل خرداد ماه در مزارع مناطق گرمسیری استانآغاز شده و تا اواسط مرداد ماه در مناطق سردسیر استان ادامه خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰۰ تن کلزا از کلزاکاران استان کرمانشاه خریداری شده، گفت: هماهنگی‌های لازم با تنهاکارخانه روغن کشی استان برای تحویل تمامی کلزای تولیدی در استان انجام گرفته و کلزاکاران دغدغه تحویل محصول تولیدی خود را نداشته باشند.

رحیمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۹ هزار تن کلزا از کلزاکاران استان کرمانشاه خریداری شد، پیش بینی کرد: امسال میزان خرید کلزا در استان به بالای ۱۷ هزار تن برسد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار